ANGLICKÝ JAZYK 9.B

Pátek 19.6.

Topic: Listening      19th June

Máme poslední hodinu angličtiny! 

Pusť si svůj oblíbený ANGLICKÝ film nebo seriál. :)

Užij si léto a přeji Ti hodně úspěchů a spokojenosti do dalších let!

Středa 17.6.

Topic: Grammar revision         17th June

Procvičujte na internetu gramatiku. Tyto web. stránky doporučuji i jako procvičení gramatiky před rozřazovacím testem, který Vás na střední škole pravděpodobně čeká:

  • gerund x infinitive:

https://www.umimeanglicky.cz/doplnovacka-gerund-infinitive-3-uroven/500 

  • questions - mix

https://www.umimeanglicky.cz/stavba-vet-questions-mix-2-uroven/1287 

  • tenses - mix

https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-tenses-mix 


Pondělí 15.6.

Topic: Climate change          15th June

Změny klimatu je kapitola, s kterou se na 100% v angličtině ještě setkáte. Pěkně je zpracované na této web. stránce, součástí jsou i odkazy na krátká videa:

https://www.bbc.com/news/science-environment-24021772?utm_term=0_990f8eae78-1555bb7f70-118534833& 

DOBROVOLNÉ:

Pracovní sešit str. 44-45 - seznámení se se zákl. slovní zásobou a trpným rodem (vysvětlení vzadu v PS). Trpný rod se v angličtině používá mnohem častěji než v češtině. 

Výsledky z PS si kontroluj v přiloženém souboru, ve kterém najdeš výsledky až do konce PS (pokud bys chtěl/a procvičovat angličtinu)

Pátek 11.6.

Sleduješ filmy a seriály v angličtině? Skvělé. Zkus chvilku poslouchat i britské rádio. Níže si rozklikni odkaz na Radio Oxford. Ze začátku pravděpodobně příliš rozumět nebudeš, ale pokud rádio budeš poslouchat častěji, zjistíš, že časem budeš rozumět více a více. Můžeš si také zkusit najít jiné "anglické" stanice.

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/live:bbc_radio_oxford 

Středa 10.6.

Topic: Listening - Weather forecast

Poslechni si předpověď počasí a vyzkoušej si úkoly k nahrávce (preparation, check your understanding).

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/weather-forecast 

Na této web. stránce si můžeš vyzkoušet víc poslechových cvičení, záleží na tvém výběru :)

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening 

Pondělí 8.6.

Topic: English songs           8th June

Pusť si po náročném přijímačkovém dni anglické písničky. Níže je seznam těch, které jste překládali a dělali na ně úkoly

  • Avicii - Waiting For Love 
  • Ed sheeran - Sing 
  • Ed sheeran - Give me love 
  •  One More Light - Linkin Park 
  •  Weathers - Happy pills 
  • Twinkle twinkle little star 
  •  Marshmello x YUNGBLUD x Blackbear Tongue Tied 
  • Old Town Road (Remix) feat billy Ray Cyrus 
  • The Weeknd - Blinding Lights 
  •  Eminem - Mocking bird 
  •  Yesterday - Beatles

Pátek 5.6.

Topic: Listening - John Lennon        5th June

Dnes se podíváme na video o J. Lennonovi (hodí se nám trochu i k dějepisu a k válce ve Vietnamu). Pusť si k videu anglické titulky.

The Life and Career of John Lennon: https://www.youtube.com/watch?v=no5wWz8y4fw  

V souvislosti s válkou ve Vietnamu vznikly tyto písničky:

Give peace a chancehttps://www.youtube.com/watch?v=8Y7Ax8smSkU   

Imaginehttps://www.youtube.com/watch?v=YkgkThdzX-8 

A jedna vánoční: War is over = Happy Xmas https://www.youtube.com/watch?v=flA5ndOyZbI  

Středa 3.6.

Topic: Personality quizzes        3rd June

Vzpomínáte na kvízové středy? Dnes se k nim vrátíme. Na web. stránce NationalGeograficKids je řada různých kvízů, ale i dalších zajímavých videí. Vyzkoušej si alespoň některý :)

https://kids.nationalgeographic.com/games/quizzes/   

Pondělí 1.6.

Topic: Pronunciation          1st June

Na této web. stránce - https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/pronunciation - najdeš řadu typů na výslovnost. Jsou zde krátká Timova videa a dole také vysvětlení výslovnosti jednotlivých fonetických znaků. 

Pusť si videa dle tvého výběru a trénuj výslovnost. 

Pátek 29.5.

Topic: Robin Hood - reading

učebnice str. 52 

  • přečti si a poslechni text o Robinu Hoodovi (poslech si stáhni pod úkoly), procvičuj výslovnost - čti text zároveň s nahrávkou
  • zapiš do sešitu odpovědi z úkolu 1b a na otázky ze cvičení 2
  • Odpověz na úkol 4 - napiš cca 5 vět - Who are your country's most famous heroes and heroines? Why?

Zašli mi prosím na kontrolu zápisky ve školním sešitě od 20.5. Děkuji.

Středa 27.5.

1) Pracovní sešit str. 52 - 53 (je to sice dvojstrana, ale je tam i křížovka a další kratší úkoly...)

2) Zkontroluj si vyplněný prac. sešit - nekontrolovali jsme 4D - Kids a Progress check. 

V pracovním sešitě máme mít vyplněné vše do konce 4. lekce. Pokud nevíš, proč jsi měl/a chybu v PS, neváhej se zeptat :)

Pondělí 25.5.

Tento týden dokončíme v pracovním sešitě lekci 4. V této lekci jsme se seznámili s 2 gramatickými okruhy - přídavná jména s -ed a -ing a slovesy po kterých následuje infinitiv nebo -ing. Tato gramatika se často objevuje v různých testech (třeba i rozřazovacích, doporučuji si ji zopakovat)

Dnešní úkol je str. 51 v pracovním sešitě - celá + opakuj slovní zásobu a nepravidelná slovesa

Pokud máš všechny zápisky v pořádku odevzdané, nové dnes neposílej. Do sešitu jsme od minulého pondělí psali málo. Kdo stále zápisky neposlal, tak to napraví :)

Pátek 22.5.

Topic: Vocabulary revision       22nd May

Na těchto stránkách si vyber několik okruhů slovní zásoby a vyzkoušej si kvízy a úkoly. 

Do sešitu (nebo do slovníčku) si zapiš alespoň 10 výrazů, které jsi neznal/a- samozřejmě s překladem. 

Doporučuji se tímto způsobem pravidelně učit a slovní zásobu opakovat.

  • jednodušší slovní zásoba (měli byste bez problémů znát):

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary 

  • pokročilejší slovní zásoba:

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/advanced-vocabulary 

Středa 20.5.

Topic: 4D - Everyday English        20th May

1) PS str. 40 - lekce 4D - Kids / The customer - reading, everyday English

2) slovní zásoba do lekce 4D - opakování

Pondělí 18.5.

Topic: The customer - reading, listening      18th May

1) Přečti si text v učebnici na str. 50. Odpověz do školního sešitu na otázky z úkolu 1b, 2. 

2) Poté si poslechni konec příběhu a písemně odpověz na otázky 3C. (poslech si stáhni níže)

Sešit mi prosím pošli na kontrolu - foť sešit od zápisku z 6.5., 11., 5. a dneška (některé hodiny jsme do sešitu nepsali)

Pátek 15.5.

Topic: Adjectives         15th May

1) Dnes dokonči v pracovním sešitě lekci 4C - str. 39. Měl/a bys mít až do této strany vše vyplněné. Cvičení si sám/sama zkontroluj a oprav - výsledky jsou v přiloženém souboru.

2) Vyzkoušej si, jak umíš přídavná jména s koncovkou -ed a -ing. Pokud uděláš chybu, napiš si opravenou větu do sešitu. 

Připomeň si gramatiku - Já jsem znuděný, protože film je nudný. - I'm borED because the film is borING

https://www.ecenglish.com/learnenglish/lessons/adjectives-ed-or-ing/ 

https://esl.fis.edu/grammar/multi/eding.htm  

https://www.montsemorales.com/vocabulario/Adjectiveding.htm  

https://www.montsemorales.com/vocabulario/Adjectiveding.htm  

Středa 13.5.

Topic: Adjectives with -ed and -ing - revision.   13th May

Pracovní sešit - str. 38/1,2 - v těchto cvičeních se vracíme k látce přídavná jména s koncovkou -ed nebo -ing, úkol č. 3 je dobrovolný. Vysvětlení gramatiky je ve školním sešitě z 6.5.

Úkoly na pondělí a středu budu dávat až do přijímacích zkoušek trochu kratší, protože většina z vás se začíná zaměřovat především na ČJ a M a jste i ve škole. 

Pokud něčemu nerozumíte a chcete se zeptat, neváhejte a napište mi e-mail. Pokud byste měli zájem, můžeme se domluvit i na konzultaci online - je ale potřeba, abyste mi napsali a dali vědět, jakou látku potřebujete procvičit. 

Pondělí 11.5.

Topic: Reading - your real personality                  11th May

Dnes sice budeme opět pracovat s učebnicí, ale nebudeme se věnovat gramatice, zkusíme si test osobnosti - učebnice str. 48 

  • přečti a vyplň kvíz - odpovědi stručně zaznamenej do sešitu - např. 1-a,2b...
  • sečti si body - otoč na str. 57 (modro-šedivý rámeček vlevo dole)
  • přečti si charakteristiku tvé osobnosti podle počtu dosažených bodů (A 0-4 pessimist, B 5-9 realist, C 10-14 optimist)
  • do sešitu napiš cca 5 vět - Souhlasíš s výsledkem testu? Proč ano /ne? 

Opět moc chválím ty z vás, kteří mi posíláte pravidelně úkoly. Na všechny e-maily odpovídám, pokud odpověď nemáte, pošlete úkol raději ještě jednou (může spadnout do spamu...). Nicméně část z vás úkoly posílat přestala :(. Tento týden to prosím NAPRAVTE A ÚKOLY POŠLETE (posílat jste měli školní sešity do zápisku z minulého pondělí). Sešity se zápiskem od 6.5. zkontroluji příští týden. 

Středa 6.5.

Topic: Adjective with -ed or -ing         6th May

1) Učebnice str. 48 - do školní sešitu vypracuj úkol 1b - překresli a doplň tabulku s přídavnými jmény. Přepiš CELÉ věty ze cvičení 1c. 

Jedná se o gramatiku, která se velmi často plete - stačí pouze zaměnit koncovku -ed a -ing a věta mění význam. He is bored. = Je znuděný. (jeho pocit - feeling) He is bored. = On je nudný (popis, charakteristika).

https://www.youtube.com/watch?v=ZtbGbH64mJs (8 min)

https://www.youtube.com/watch?v=4J9vt7dbdvs (5 min.)

2) Pracovní sešit str. 37 - celá strana (čtení)

3) Slovní zásoba - do konce 4. lekce (průběžně opakuj slovíčka nejen z prac. sešitu)

Pondělí 4.5.

Topic: Reading - The burglar          4th May

Učebnice str. 46 - přečti si další díl Sweet Sue and Smart Alec. Do školního sešitu odpověz celou větou na otázky na str. 47/2

Sešit s hodinou z 29.4. a dneška mi prosím zašli na e-mail. Děkuji. 

Středa 29.4.

Topic: The Burning of the Witches    29th April

1) Vyplň opakovací kvíz na nepravidelná slovesa: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScr33ynMfGkk0iPMuS6MT-utHEp5Ml-5ZjU9x9qG_izAzNvJA/viewform?usp=sf_link 

2) Napiš do školního sešitu cca 10 vět o tradici pálení čarodějnic v České republice - The Burning of the Witches. Neopisuj věty z internetu, napiš o tradici a o tom, jestli se pálení čarodějnic účastníš. 

Pondělí 27.4.

Topic: There's someone/something + -ing, see/hear someone + -ing      27th April

1) Zapiš si do školního sešitu vysvětlení gramatiky ze str. 71 - bod 4.2 a 4.3

(tato gramatika je velmi užitečná a pokud si ji osvojíte, vaše angličtina bude zase na vyšší úrovni, do čj se moc doslova NEPŘEKLÁDÁ- např. There's a monkey CLIMBING the tree. = Tam je opice ŠPLHAJÍC na strom. - Překládáme ji , která ŠPLHÁ na strom. I heard the phone RINGING. = Slyšel jsem telefon ZVONÍC. - který zvonil)

2) Pracovní sešit str. 36 - procvičení napsané gramatiky

Pošli mi prosím školní sešit se zápiskem z pátku (PL) a dnešní hodiny na e-mail. Děkuji.

Pátek 24.4.

Topic: Grammar revision

Stáhni si pracovní list - jsou zde věty, do kterých je potřeba doplnit sloveso ve správném tvaru. Procvičíme přítomný čas prostý x průběhový a minulý čas x předpřítomný čas

Pokud potřebuješ, připomeň si pravidla pro tyto časy - prac. sešit zezadu, nebo hledej na internetu. 

https://www.e-gramatica.com/myhelp.php 

https://www.anglictina-bez-biflovani.cz/anglictina-casy 

Pracovní list si vytiskni, nebo CELÉ věty přepiš do sešitu. 

Krásný víkend. :)

Středa 22.4.

1) opakuj slovní zásobu lekce 4a a nově se podívej i na 4b (PS str. 76)

2) pracovní sešit - str. 35 - celá. Než začneš, připomeň si pravidla pro slovesa -ing or infinitive.

3) Zkontroluj a oprav si úkoly v prac. sešitě ze str. 34-35. (viz níže přiložený dokument)

Pondělí 20.4.

Topic: King Arthur - the end of the story                20th April

Dnes budeme pokračovat v učebnice na str. 44. 

  • Připomeň si, o čem byl příběh. 
  • Jak myslíš, že příběh skončí? 
  • Poslechni si konec příběhu. (pod zadáním práce si stáhni nahrávku)
  • Do školního sešitu převyprávěj příběh- cca 10 - 15 vět. Pokud máš chuť, můžeš vyprávění zpracovat jako komiks. 

Školní sešit se všemi zápisky z 8.4., 15., 17.4. a pondělí 20.4. mi prosím pošli na e-mail. Děkuji. 

Pátek 17.4.

Dnes si opakuj učivo zeleného Projectu 3, který jsme probírali v 7. a 8. třídě. Zkus si testy, opakuj gramatiku a slovní zásobu. Do školního sešitu si oprav chyby, které uděláš.  

https://elt.oup.com/student/project/level3/?cc=cz&selLanguage=cs   

Středa 15.4.

Topic: Verb + -ing or infinitive              15th April

Dnes se znovu podíváme na gramatiku. 

1) Učebnice str. 45:

  • a) ústně úkol 4 - najdi věty v příběhu a doplň slovesa
  • b) písemně do školního sešitu - úkol 5 - Doplň sloveso v závorce ve správném tvaru do věty. Celé věty ze cvičení opiš do sešitu. 

2) Pracovní sešit str. 34 - úkol 3, 4

Středa 8.4.

Zdravím, máme poslední den před velikonočními prázdninami :)

Devíti z vás děkuji za zaslání úkolů z pondělí, chválím vás, že úkoly děláte hned. Úkoly zkontroluji (a odepíši vám) co nejdříve, ale ještě čekám, že je pošlou i ostatní. Ráda bych je kontrolovala najednou... 

Pokud jsi splnil/a všechny předchozí úkoly, tak máš dnes jediný úkol - vyplnit kvíz na nepravidelná slovesa.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc-8E3e-PhUlsZr5M5tXgfntYesF2mVqTTel7FZTmUenUvWXQ/viewform?usp=sf_link

Pokud Ti chybí poslat některý z předchozích úkolů, udělej tak ještě dnes. Mysli na to, že pokud úkoly teď pošleš, po návratu do školy nepíšeš (z doma vypracované látky) žádné testy. Kdo neposílá = bude psát... (platí to z angličtiny i dějepisu). 

Krásné Velikonoce :)

Pondělí 6.4.

Krásné ráno :)

Včera měla projev britská královna Alžběta. Jednalo se o výjimečný projev k současné koronavirové situaci. (kvíz na nepravidelná slovesa si necháme na středu)

Projev si poslechni a zaměř se na " the Queens English" - spisovný jazyk, standardní  výslovnost anglického jazyka.

Odkaz na projev: https://www.bbc.com/news/video_and_audio/headlines/52174772/the-queen-s-coronavirus-address-we-will-meet-again

Do školního sešitu napiš nadpis: The Queen's Speech

a) tři informace, kterým jsi z projevu rozuměl/a a

b) napiš o královně Alžbětě krátký medailonek (cca 6- 10 informací v celých větách), přidat můžeš i obrázek 

Vyfocený sešit se zápisy z 1.4. (zápis ing x to), 3.4. (song) + dnešní hodinou  mi prosím pošli (najednou a pokud možno dnes) na e-mail.

Vzhledem k omezené kapacitě e-mailové schránky prosím o zmenšení/komprimování zaslaných fotografií.

Do předmětu napiš tyto informace: TŘÍDA - PŘEDMĚT - DATUM ZADÁNÍ ÚKOLU - JMÉNO.

Děkuji. 


Pátek 2.4.

Topic: My favourite English song.                       3rd April

Dnešní úkol bude oddechový. Vyber si 1 oblíbenou písničku v anglickém jazyce. Vybírej pečlivě - udělej cenzuru, přeci jen se jedná o školní úkol...

Do školního sešitu nebo na zvláštní papír napiš název písně, interpreta, informace o písni a její slova v anglickém jazyce a přelož je do češtiny. Vyber cca 5-10 slov, která jsi neznal/a, nebo se Ti zdají těžší a napiš k nim pod písničku překlad (tak jak to znáš z učebnic a pracovních listů ...). Můžeš přidat obrázek zpěváka/zpěvačky..., stránku výtvarně ztvárni, jako kdyby měla být otištěna v časopise.

Použij nápovědu na internetu (karaoke texty), ale přemýšlej, jestli slova dávají smysl, některé překlady nejsou správné.

V pondělí mi splněný úkol prosím zašli na e-mail (společně s dalšími úkoly).

Krásný víkend.

Středa 1.4.

Topic: verb + -ing or infinitive 1st April

Děkuji za zaslání zápisků z 27.3. a 30.3. Hodně z vás posílá úkoly včas - moc chválím! Zatím jste v odevzdávání úkolů nejlepší třída :). Přesto část třídy toho zatím moc neposlala, tak to prosím napravte... 

1) Dnešní první úkol se bude týkat také krále Artuše. Vyplň v PS 2 úkoly - str. 34/1,2

2) Do školního sešitu si opiš vysvětlení nové gramatiky - PS str. 71/ 4.1 verb + -ing or infinitive 

(jde o to, v jakém tvaru máme použít druhé "sloveso" ve větě - např. I hate working at weekends. = Nenávidím práci (doslova pracování) o víkendech. Zapamatuji si, že po hate přidám k work příponu -ing. U některých sloves (jedná se i o hate)  -ing dávat nemusíme a použijeme celý infinitiv slovesa i s to = She hates to work at the weekends. = Nenávidí práci o víkendech. Sloves, kde si musíme zapamatovat, zda po nich použít -ing nebo to je hodně, postupně se s těmi základními seznámíme.)

3) Až napíšeš zápisek do školního sešitu, se vrať na stranu 34 v PS a vyplň úkol 3 a 4. 

Pondělí 30.3.

Topic: King Arthur            30th March

1) Projdi si slovíčka lekce 4A v pracovním sešitě

2) Přečti si text v učebnici na str. 44

3) Napiš do školního sešitu 

a) 2a - Kdo je Arthur, Bedivere, Mordred, Excalibur, Camlan, Avalon

b) 3 - Přečti si text znovu a napiš do sešitu CELOU větou odpovědi

Vyfocený sešit ze dne 27.3. a s dnešní hodinou mi prosím pošli na e-mail.

Děkuji. 

Pátek 27.3.

Topic: Grammar revision                   27th March

Za normální situace bychom měli psát na konci března čtvrtletní písemnou práci na 3. lekci, my si alespoň před začátkem další lekce dáme opakování:

Dnes budeme pracovat s učebnicí na str. 42

1) Přečti si nápad na učení slovíček. Každý má slovíčka, která často zapomíná. Jedná se o DOBROVOLNÝ ÚKOL - Vytvoř si 20 kartiček a pomocí nich procvičuj slovní zásobu. Na kartičkách nemusí být pouze samotná slovíčka, můžeš psát i celé věty/fráze. Pokud úkol splníš, neváhej a pochlub se fotkou svých kartiček. 

2) Všichni písemně do školního sešitu:

1a - Spoj věty dohromady. Použij vztažná zájmena. Napiš celé věty do sešitu.

Připomeneme si, o co se jedná: (toto již v sešitě máš z časů, kdy se do ní chodilo :)

2a - Napiš cca 6 vět (3 kladné, 3 záporné) s použitím you should (= měl bys) a you shouldn't (neměl bys).

3a - Vyber si 4 věty a napiš, co se může v dané situaci stát - použij sloveso might (= možná, snad).

A JEŠTĚ JEDEN DOBROVOLNÝ ÚKOL:

5 - Napiš dialog mezi doktorem a pacientem. Vyber si jeden z 2 obrázků. Inspiruj se rozhovorem v úkolu 4a

Fotografie sešitů z angličtiny budu chtít posílat vždy v pondělí. Dobrovolné úkoly zašli kdykoli.

Přeji Ti krásný víkend. 

Středa 25.3.

Dobrý den, dnes chci moc pochválit všechny, kdo mi posíláte pravidelně úkoly. Pokud jsi ještě nějaký úkol neposlal/a, prosím, udělej to, prosím, co nejdříve. Z angličtiny jsi měl/a poslat 3 zápisky z 13.3., 18.3. a tohoto pondělí 23.3. 

Na všechny e-maily odpovídám, pokud Ti odpověď nepřišla, zkontroluj si spam, nebo mi prosím napiš ještě jednou. Prosím, aby sis  moji odpověď přečetl/a a v úkolu opravil/a chyby, které tam vypisuji.

Úkoly zatím neznámkuji (pokud něco známkovat budu, upozorním na to dopředu). Samozřejmě vidím, jak sis dal/a na vypracování záležet, ale rozhodně nepočítám chyby. Důležité je, že úkol splníš a to také promítnu na závěrečném vysvědčení. 

 A dostáváme se k dnešní hodině. Je středa, tak zavzpomínáme na Calluma a dáme si kvíz. Kvíz jsem sestavila z otázek, které jste mi posílali :) 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdxoRdtJPdVVJt0HOQXCrABGOTx03ieKqfj7onRQL7l0385og/viewform?usp=sf_link 

Ve zbylém čase prosím dodělej úkoly, které jsi ještě nestačil/a dokončit.  Pokud máš všechno, opakuj slovní zásobu, zejména nepravidelná slovesa.

Pondělí 23.3.

1) Vyplň opakovací kvíz na nepravidelná slovesa https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe7yXW_ngC48AXh2iz1WQS0bjhjrwRJsCoA8bu2dKQNOGX6jg/viewform?usp=sf_link 

2) Dnes budeme pracovat s učebnicí na straně 40.

a) Přečti si a poslechni text a vypracuj následující úkoly (1b, 2, 3, 4). Pokud máš možnost, vytiskni si pracovní list k dnešní hodině (a nalep ho do sešitu), nebo cvičení přepiš do školního sešitu.

b) Znovu si poslechni celý text a přečti ho nahlas (můžeš zároveň s nahrávkou, zaměř se na intonaci věty a přízvuky).

Svoji práci vyfoť a pošli mi ji prosím na e-mail.

Pátek 20.3.

A máme tady pátek a první jarní den :). 

1) Dnes si vypracuj strany 32 a 33  v pracovním sešitě. 

2) Až budeš hotový/á, zkontroluj si výsledky v PS z celé 3. lekce. Správné odpovědi si označ "fajfkou", špatné oprav. výsledky si stáhni pod tímto textem.

Vím, že pečlivá kontrola sešitu zabere poměrně dost času, proto už dnes žádné další úkoly z angličtiny nedávám.  Hlavně dodělej všechny "resty", aby se Ti úkoly moc nehromadily. 

O víkendu odpočívej, koukej na seriály a filmy v angličtině, poslouchej anglické písničky. :)

Pěkný víkend. 

Středa 18.3.2020

Listening - Stop wasting time

Nejprve děkuji všem, kdo vyplnili v pondělí kvíz a zaslali mi sešity na kontrolu! :) Jde vám to zatím skvěle.

Dnes si dáme trochu "oddech" u poslechu. Otevři si tento odkaz na webovou stránku: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/stop-wasting-time

1) poslechni si nahrávku (můžeš i víckrát)

2) splň úkoly pod nahrávkou - reordening, true or false a v záložce worksheets si vyzkoušej pracovní list (Stop wasting time - exercises). Zkontroluj si odpovědi. 

3) Na závěr si nahrávku znovu poslechni, čti nahlas zároveň s nahrávkou, zaměř se na výslovnost

Writing - do sešitu napiš rady jak neztrácet čas - čekám, že napíšeš cca 10 vět, použij slovní zásobu z předchozích cvičení, ale věty doslova neopisuj. Vyfocený sešit mi pošli, nebo věty přepiš do e-mailu.

Věřím, že Ti v době, kdy se doma učíš sám/sama, bude toto téma hodit :). 

Měj se hezky.

Pondělí 16.3.2020

1) Máme tady pondělí a píšeme tedy test ze slovíček - https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf1hpTfn8my_HJSD_M660VTzp5gJErE-T-sfrJMA5YiBFAABg/viewform 

2) PS - str. 30 - 31 (někteří pravděpodobně již máte vyplněné)

3) Tento týden pokračuj v opakování probrané látky, tentokrát z 6. a 7. třídy z webových stránek https://elt.oup.com/student/project/level2/?cc=cz&selLanguage=cs

Výsledky testu z 6.3.2020

Milí deváťáci, opravila jsem test z AJ, který jste psali minulý týden v pátek (6.3.2020). Pokud svůj test toužíte vidět, napište mi e-mail. Známky jsou napsané v systému BAKALÁŘ. Pročtěte si nejčastější chyby:

The girls THAT are running go to my school. (ne who they)

Ve vztažných větách nepoužíváme WHAT, pro věci můžeme použít WHICH nebo THAT., např. Tohle jsou cédéčka, která jsem koupil. - These are the CDs that I bought. V této větě byla také častá chyba, že jste psali cédéčKA v jednotném čísle, nebo hůře This is CDs...

Pokud je ve větě recently (nedávno, v poslední době) - používáme předpřítomný čas - Kate hasn't ridden her horse recently, to samé just (právě, zrovna) - I've JUST written an email in English.

Naopak, pokud je ve větě slovo LAST (month/week/year...), používáme minulý čas.

Pátek 13.3.2020

1) Unit 3D - v uč. na str. 38 si přečti text "The tickets". Do školního sešitu OPIŠ věty ze cvičení 2 a napiš, zda jsou pravdivé nebo ne. Nepravdivé věty OPRAV. Dále do školního sešitu napiš cvičení 4a na str. 39. Opět opiš celé věty, slovo, které doplňuješ pro větší přehlednost podtrhni. Dále napiš cv. 5a - doplň dialogy z rozhovoru na levé straně.

2) Opakuj slovní zásobu celé lekce 3 a na webu si vyzkoušej cvičení: https://elt.oup.com/student/project/level4/unit03/?cc=cz&selLanguage=cs (důležité, z této lekce nás po návratu do školy test nemine...)

3) VYFOŤ a pošli mi své zápisky  do školního sešitu z tohoto týdne (včetně kvízu ze středy) na můj školní e-mail: voderova@zs-spitalska.cz. Do předmětu napiš předmět-datum-své jméno. Zaslání prací se Ti vyplatí, všechnu aktivitu budu počítat :) Práce zašli ideálně ještě dnes. 

Středa 11.3.2020

1) Vymysli a napiš do školního sešitu kvíz (po vzoru Calluma) - kvíz bude obsahovat 15 otázek z různých oblastí a na otázky odpověz

2) Opakování - procvič si a vyzkoušej testy z Projectu 1 (4.-5.třída) - postupně projdeme kompletní učivo, které jsme probírali až do 9. třídy. https://elt.oup.com/student/project/level1/?cc=cz&selLanguage=cs 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky