Anglický jazyk 6.B

Čtvrtek 18.6.

Topic: Revision 18th June

Máme poslední hodinu angličtiny v tomto školním roce!

Procvičování angličtiny na internetu. Jedná se o krátká cvičení na slovní zásobu a porozumění. Skvělé na procvičování, doporučuji neznámé výrazy zapsat do slovníčku (nemělo by jich být mnoho). 

  • pro spuštění next (vlevo dole) - play question / audio - označit obrázek /přesunout obrázek - submit - continue

Which number? 

https://assets.cambridgeenglish.org/activities-for-children/f-rw-01-which-number/story_html5.html?lms=1 

Describing people and things

https://assets.cambridgeenglish.org/activities-for-children/f-rw-03-describing-people-and-things/story_html5.html?lms=1 

Food and drink:

https://assets.cambridgeenglish.org/activities-for-children/f-rw-07-food-and-drink/story_html5.html?lms=1 

Places and free time

https://assets.cambridgeenglish.org/activities-for-children/f-l-02-storyline-output/story_html5.html?lms=1 

Všechny pomůcky na AJ si schovejte do příštího roku (ze sešitu budeme opakovat, ve slovníčku pokračovat, prac. sešit i učebnice jsou také do 7. třídy, tabulku s nepravidelnými slovesy dejte do přehledu gramatiky-desky). 

HAVE A GREAT SUMMER HOLIDAY :) SEE YOU IN SEPTEMBER! 

Středa 17.6.

Topic: Past simple - Irregular verbs - revision        17th June

Vyzkoušej si různá cvičení na minulý čas na této web. stránce: 

https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-past-simple-tense-irregular-verbs 

POKUD SE CHYSTÁTE NA PÁTEČNÍ KONZULTACI, NAPIŠTE MI E-MAIL, ŽE PŘIJDETE. TENTOKRÁT (KROMĚ VAŠICH DOTAZŮ) PROCVIČÍME LÁTKU 4. LEKCE - MANY/MUCH, A LITTLE/A FEW, A LOT, SOME/ANY A ČLENY= ARTICLES.

Pondělí 15.6.

Topic: Project - My recipe       15th June

Dnes budeš mít jediný úkol - napsat vlastní recept. Výborné bude, pokud si recept opravdu vyzkoušíš a pokrm podle něj připravíš.  V průběhu vaření můžeš udělat i fotodokumentaci a své fotografie přidat k návodu, nebo nakresli ilustraci.

Co vařit? Může se jednat o pomazánku, nebo třeba něco sladkého, cokoli, co máš rád/a ... 

Tento úkol je zadán v prac. sešitě na str. 7, ale prosím, zpracuj ho jako projekt na čtvrtku A4 nebo na PC ve Wordu (případně v jiném programu, ale uložené v pdf). Projekt mi prosím kvalitně vyfoť nebo naskenuj, z prací vytvoříme třídní kuchařku :), proto si dej prosím záležet i na celkové úpravě.

Obsah projektu - vzor najdeš v uč. na str. 50 vlevo dole

  • Název
  • Suroviny = ingredients - You will need:
  • Postup = Instructions

Dej si pozor při uvádění množství na počitatelná a nepočitatelná podst. jm. Piš vlastní věty, nekopíruj návody z internetu. 

Čtvrtek 11.6.

Online hodina 11:00. 

DĚKUJI ZA ÚČAST NA ONLINE HODINÁCH! TA DNEŠNÍ BYLA PRAVDĚPODOBNĚ POSLEDNÍ, TĚŠÍM SE NA VÁS "NAŽIVO" NA KONZULTACÍCH NEBO V ZÁŘÍ VE ŠKOLE. ZNÁMKY NA VYSVĚDČENÍ MÁTE ZADANÉ V BAKALÁŘÍCH, NAPIŠTE MI (NEJPOZDĚJI DO 15.6.), POKUD MÁTE KE ZNÁMCE VÝHRADY.

Dnešní zápisek si stáhni, dopiš, procvičuj. 

Kdo půjde zítra na konzultace, tak se sejdeme PŘESNĚ v 8:55 ve vestibulu školy, nezapomeňte ŽK s potvrzením od vyučujícího o předání čestného prohlášení, nebo přineste čestné prohlášení, potřebujete roušku, poznámkový blok, psací potřeby, nepotřebujete učebnice.

Středa 10.6.

1) Pracovní sešit str. 40 - celá (pokud nemáš CD k poslechu, vynech ho), stránku 41/4,5 vyplníme společně zítra při online hodině

2) Opakuj slovíčka ze 4. lekce, také si zopakuj, která slovíčka jsou počitatelná a která nepočitatelná

3) Stáhni si tabulku s nepravidelnými slovesy, pokud máš možnost, tak si ji vytiskni a doplň ji. Tato slovesa se velmi často používají a je potřeba si je stále opakovat. 

Pondělí 8.6.

Topic: Quantities    8th June

Do slovníčku si v průběhu tohoto týdne napiš slovní zásobu z lekce 4D (do slovíčka - vinegar = ocet)

Pracovní sešit 

  • str. 38/3 - Quantities - množství - abychom mohli nepočitatelná podstatná jména spočítat, přidáváme k nim výrazy jako např. a packet = balení, a loaf = bochník, a bar = tyčinka/tabulka ... a předložku s 2. pádem OF (a loaf OF - KOHO, ČEHO bread)
  • str. 39/5 - porovnej 2 obrázky, 6 - poslech, 7 - piš věty podle nápovědy
  • V PRACOVNÍM SEŠITĚ MÁME MÍT VŠE DO STR. 39

Do školního sešitu přelož následující věty: pozor, věty jsou v minulém čase - otázka, zápor, kladná a ještě se soustřeď na počitatelná a nepočitatelná podst. jm.

  1. Jedl jsi nějaký chléb včera?
  2. Já jsem nejedl žádný chléb. 
  3. Kolik brambor? Kolik šunky?
  4. Jedl jsem trochu brambor a trochu šunky. 

Čtvrtek 4.6.

Topic: Online lesson - a few/a little         4th June

Na dnešní online hodině jsme pracovali v pracovním sešitě, opakovali much/many, a/some/any a nově jsme si vysvětlli a few/a little. 

Stáhni si zápisek (odkaz na web. stránky nahoře), dopiš do sešitu stránky označené ZÁPIS DO SEŠITU. 

VŠICHNI si prosím opakujte nepravidelná slovesa - příští týden si je v některé hodině zopakujeme. Krásný víkend. 

Středa 3.6.

Topic: 4C Mut goes shopping        3rd June

1) slovní zásoba 4C - postupně si napiš slovíčka do slovníčku (příští rok v něm budeme pokračovat ...)

2) učebnice str. 48 - komiks - Mut goes shopping 

  • ústně - přečti si příběh, odpověz (ústně na úkol 1), sleduj v příběhu slova a zdůvodni si, proč tam jsou: a lot of, some, any, How much/many?
  • písemně - napiš do sešitu úkol 2 - stačí číslo a T = true, F = false

3) pracovní sešit 

  • str. 36/1 - křížovka, 2 - rozděl slova ze cvičení 1 do sloupečků podle druhu
  • 37/4 - poslech, 5 - odpověz na otázky

Zítra (ve čtvrtek 4.6.) online hodina - Webex - budeme pokračovat v pracovním sešitě, opakovat some/any, much/many a přidáme si další dvojici a few/a little. A vyhlásím vítěze pondělní soutěže. Těším se na vás :)

Na e-mail mi prosím zašli fotografie sešitu od 14.5. (pokud jste již poslali sešit na kontrolu, pošlete jen poslední hodiny, které jsem nekontrolovala). Děkuji.

Pondělí 1.6.

Je to neskutečné, ale máme již první červnový den. A protože dnes slavíme den dětí, dnešní úkol je trochu jiný.

Podívej se na video - Mr. Bean. (8 min.)

https://www.youtube.com/watch?v=TI0jEQQuRVE

Úkol k videu: Ve videu jsou napsané věty se slovesy v minulém čase. Tvým úkolem je spočítat, kolik sloves se zde objeví (pokud se některé opakuje, počítá se jako jedno). Dále spočítej, kolik sloves je pravidelných a kolik nepravidelných. Výsledek mi napiš do textu e-mailu, nejrychlejší počtáři, kteří napíší správný výsledek, budou mít u mě odměnu :). Vyhlášení vítězů bude na čtvrteční online hodině. 

Počet sloves ........................., z toho pravidelných.............. a nepravidelných .................. 

Čtvrtek 28.5.

Online hodina - Webex - 11:00

Budeme pracovat v pracovním sešitě, opakovat počitatelná/nepočitatelná podst. jm., some/any, členy a podíváme se na much/many. 

Zápisek z hodiny si prosím stáhni a pokud ses se hodiny neúčastnil/a, dopiš si stránky označené ZÁPIS DO SEŠITU 

Středa 27.5.

Topic: Stone soup, some/any        27th May

11:00 Webex, připravte si učebnici, škol. sešit i pracovní sešit. 

Zápisek z hodiny si prosím stáhni a pokud ses se hodiny neúčastnil/a, dopiš si stránky označené ZÁPIS DO SEŠITU, přečti si příběh a odůvodni použití some/any.

Pondělí 25.5.

Topic: Food, menu           25th May

Z minulého týdne byste měli umět rozlišit počitatelná a nepočitatelná podst. jm. a umět správně použít neurčitý člen a/an. Tento týden na tyto znalosti navážeme. 

1) doplň PS str. 35 /6, dále na téže stránce cv. 4 - poslech z CD a cv. 7 - psaní

2) do slovníčku zapiš slovní zásobu 4B (do slovíčka whether = jestli)

3) učebnice str. 45/7a - prohlédni si menu a poté si poslechni nahrávku (stáhni si ji pod zadáním úkolů) a přepiš do školního sešitu rozhovor 45/7b, doplň chybějící slova na základě nahrávky, rozhovor čti nahlas - trénuj podle nahrávky výslovnost

Ve středu a ve čtvrtek v 11:00 plánuji online hodiny - budeme pracovat s učebnicí - článek Stone soup a společně vyplníme i pracovní sešit. Podíváme se na novou látku - pravidla pro používání slovíček some a any. Procvičovací páteční hodina nebude - budu ve škole.

Čtvrtek 21.5.

Online hodina od 11:00.

Vysvětlím vám počitatelná a nepočitatelná podst. jm. a k čemu je dobré je umět odlišit. Doporučuji se hodiny zúčastnit, tato látka je na pochopení z učebnice trochu obtížnější. Budeme pracovat s učebnicí, prac. sešitem i školním sešitem, prosím, připravte si pomůcky dopředu. 

Středa 20.5.

Topic: Article a/an            20th May

1) Dnes budeme pokračovat s látkou počitatelná a nepočitatelná podst. jm. - v učebnici na str. 45 si prohlédni si zelený rámeček vlevo nahoře a bublinu, kterou říká Mat. 

Z pondělí bys měl/a umět rozlišit počitatelné a nepočitatelné podst. jm. (pokud ne, podívej se na vysvětlení v sešitě). Před počitatelným podstatným jménem v jednotném čísle vždy musí být člen (nebo přivl. zájmeno). Naopak, pokud je podst. jm. nepočitatelné, člen a/an se nepoužívá - nemůžeme věc spočítat a a/an znamená v překladu "nějaký jeden".

2) písemně do školního sešitu - str. 45/5b - přepiš 8 vět a doplň a/an kde je to nutné

3) PS - str. 34/1, 2, 3, 35/4 - poslech je na přiloženém CD

Zítra v 11 hodin se na vás těším na webexu - budu vysvětlovat novou látku - doporučuji se zúčastnit.

Pondělí 18.5.

Topic: Countable und uncountable nouns (= počitatelná a nepočitatelná podst. jm.)        18th May

Začínáme 4. lekci, která se věnuje podstatným jménům (= nouns)

1) slovní zásoba 4A a Food and drink - v průběhu tohoto týdne si zapiš slovíčka až do yoghurt - vypadá to na první pohled, že jich je hodně, ale až si je přečteš, zjistíš, že hodně z nich již umíš, v učebnici str. 44 - ukazuj na obrázky a jmenuj názvy jídel a pití

2) písemně do školního sešitu - gramatika - PS str. 75 (vpravo dole)  - zapiš si do sešitu celý zápis pod bodem 4.1 (poč. a nepoč. podst. jm) a 4.2 (a/an)

3) ústně - učebnice str. 44 / 4a - podívej se na obrázky, rozumíš rozdílu počitatelné a nepočitatelné podst. jm?, 4b - přečti si názvy jídel a určuj, zda se jedná o poč. (označené C) nebo nepoč. (označené U)

Ve čtvrtek se při online hodině na tuto látku zaměříme.




Čtvrtek 14.5.

Děkuji za účast na online hodině. Moc vás chválím, je vidět, že začínáte dobře rozlišovat gramatické časy a že je dokážete i použít! Také vám jdou lépe nepravidelná slovesa. Je fajn, že si můžeme "osobně" látku procvičit, ráda vás slyším, vím, co vám dělá problém a co už dobře umíte. 

Pokud máte pocit, že potřebujete minulý čas ještě procvičit nebo máte chuť strávit chvilku s angličtinou a se spolužáky na Webexu, nabízím zítra od 11:00 "doučování". Pokud jste mi při hodině nenahlásili, že máte zájem, dejte mi prosím vědět - hodinu vám připravím na míru - stačí napsat, co chcete procvičovat, zkontrolovat nějaký úkol ...

Podklady z dnešní hodiny si stáhněte a opakujte, vy, kdo jste se hodiny nemohli účastnit, si dopište látku označenou žlutým rámečkem - zápis do sešitu.

Pokud se zítra neuvidíme, přeji vám krásný víkend a těším  se za týden ve čtvrtek na další online hodině - opět v 11:00. 

Středa 13.5.

Topic: Revision - Ted's day            13th May

1) POSLEDNÍ SÉRIE NEPRAVIDELNÝCH SLOVES! Máme jich dohromady 80. Opět napiš do sešitu 6 vět (2 kladné, 2 záporné a 2 tázací v minulém čase), dopiš si nová slovesa do přehledu. Využít můžeš i tabulku, ve které jsou zapsána všechna slovesa v infinitivu - první dvě tabulky jsem vám již dávala, ta na třetí stránce je nová - tabulku si stáhni pod zadáním úkolů.

A                             B                        C

to tear [tɛə]            tore [tɔː]             torn [tɔːn]                  roztrhat, trhat

to throw [θrəʊ]       threw [θru:]        thrown [θrəʊn]         házet, hodit

to wear [weə]          wore [wɔ: ]        worn [wɔ:n ]             nosit (oděv)

2) Učebnice str. 42 - Revision. 

  • a) 1a - poslechni si příběh o Tedyho dni a seřaď obrázky - poslech si stáhni pod zadáním úkolů
  • b) 1b - do školního sešitu napiš věty o Tedyho dni v MINULOSTI. Využij nápovědu, nezapomeň, že musíš dát slovesa do minulého času. 

Dneškem jsme ukončili lekci 3 (projekt jsme již psali- dopis z dovolené). Od příštího týdne začínáme poslední letošní lekci 4, učivo probereme podle plánu, ale samozřejmě počítám s velkým podzimním opakováním. Příští rok máme probrat lekci 5 a 6 do pololetí a od února bychom měli mít novou učebnici - Project 3. 

Sešit ze 7.5., 11.5. a dneška mi prosím zašli na kontrolu. Než sešit vyfotíš, ujisti se, že máš napsaná data a čísla úkolů, které jsi plnil/a. Vyfotit můžeš i svůj přehled nepravidelných sloves nebo cokoli Ti pomáhá slovesa se učit-kartičky, aplikace v mobilu, videa... 

Zítra - ve čtvrtek 14.4. od 11 se na vás těším na webexu :)

Pondělí 11.5. 

Topic: History: transport                 11th May

1) Nepravidelná slovesa - napiš je do sešitu a opět napiš 6 vět (2 kladné, 2 záporné a 2 tázací v minulém čase), dopiš si nová slovesa do přehledu, PŘÍŠTĚ BUDEME MÍT POSLEDNÍ SÉRII NEPRAVIDELNÝCH SLOVES :)

A                            B                                               C

to be [bi:]              was, were [wɒz, wɜ:]                been [bi:n]             být

to see [si:]             saw [sɔ:]                                    seen [si:n]              vidět

to lie [laɪ]               lay [leɪ]                                      lain [leɪn]               ležet

to dig [dɪg]            dug [dʌg]                                  dug [dʌg]               kopat

to stick [stɪk]         stuck [stʌk]                               stuck [stʌk]            lepit

2) Učebnice str. 41 - History: transport (English across the curriculum)

  • nejprve napiš do sešitu úkol 1a - seřaď dopravní prostředky od nejpomalejšího po nejrychlejší, 2a - seřaď dopravní prostředky od nejstarší po nejmodernější
  • přečti si text a oprav si pořadí dopravních prostředků z úkolu 1a a 2a

Čtvrtek 7.5.

Děkuji za účast na online hodině. Moc ráda jsem vás slyšela :). Stáhněte si zápisky, procvičujte a užívejte si prodloužený víkend. 

Kdo nebyl na online hodině - dopište si prosím stránky označené "zápis do sešitu"

Dnes v 11:00 se na vás těším na Webexu. 

Středa 6.5.

Topic: Progress check - Unit 3         6th May

1) Napiš si do školního sešitu nová nepravidelná slovesa a opět napiš 6 vět (2 kladné, 2 záporné a 2 tázací v minulém čase), dopiš si nová slovesa do přehledu, přehled si připrav na zítřejší online hodinu.

SE SLOVESY SE BLÍŽÍME DO FINIŠE, UŽ NÁM JICH ZBÝVÁ JEN 9!!! :)

A                                 B                             B

to keep [ki:p ]            kept [kept]             kept [kept]              držet (se)

to mean [mi:n]           meant [ment]         meant [ment]         znamenat

to smell [smel]           smelt [smelt]          smelt [smelt]          čichat, vonět

to spell [spel]             spelt [spelt]            spelt [spelt]            hláskovat

to sweep [swiːp]        swept [swept]        swept [swept]        zamést

2) Pracovní sešit str. 33 - celá - opakování lekce 3

3) Postupně si dopiš do slovníčku slovní zásobu do konce lekce 3, opakuj slovíčka, uč se je zpaměti (poslední slovíčko take away = vzít pryč)

Školní sešit ze 30.4., 4.5. a dneška mi zašli prosím na kontrolu. Děkuji.

Zkontroluj si vyplněný pracovní sešit - máme mít vše do konce lekce 3. 

Pondělí 4.5.

Topic: Progress check - Unit 3            4th May

1) Vyplň opakovací "testík" na nepravidelná slovesa.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScr33ynMfGkk0iPMuS6MT-utHEp5Ml-5ZjU9x9qG_izAzNvJA/viewform?usp=sf_link

2) Napiš si do školního sešitu nová nepravidelná slovesa a opět napiš 6 vět (2 kladné, 2 záporné a 2 tázací v minulém čase)

A                                         B                         C

to give [gɪv]                        gave [gɪv]          given [gɪvən]       dát

to hide [haɪd]                     hid [hɪd]             hidden [hɪdən]     skrýt, schovat

to ride [raɪd]                       rode [rəʊd]        ridden [rɪdən]        jezdit (na kole, koni, motorce)

3) Pracovní sešit str. 32 - celá = opakování 3. lekce. Cokoli Ti nebude jasné si poznamenej a zeptej se při online hodině. 

Čtvrtek 30.4.

Online hodina od 11:00. :)

Dnes jsme se pustili do porovnávání gramatických časů. Na úkoly, které jsme dělali se podívejte ještě jednou v přiloženém souboru. Vy, kteří jste se nemohli účastnit, si dopište stránky označené ZÁPIS DO SEŠITU. 

Přeji krásný prodloužený víkend :)

Středa 29.4.

Topic: Culture - holidays         29th April

1) Dnes budeme číst. Podíváme se do učebnice na str. 40 - Culture. 

  • ústně - přečti si text Holidays - čti nahlas, pokud nevíš, jak se slovíčko vyslovuje, najdi si ho na internetu (např. na tomto oxfordském slovníku: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/), text si přelož
  • písemně - úkol 1 - překresli (použij pravítko!) tabulku - nech si dostatečně místa pro psaní. Tabulku doplň podle textu, nemusíš psát celé věty, stačí stručné odpovědi
  • napiš úkol 2 - přečti si text znovu a spočítej, kolikrát se v textu objevují daná slova, vypiš je

2) Opakuj nepravidelná slovesa, v pondělí budeme mít na ně další kvíz. Pracuj na svém přehledu sloves, který budeš mít vždy při ruce (viz hodina 16.4.)

Vyfocený sešit s hodinou z 23.4., 27.4. a dneškem mi prosím zašli na kontrolu na e-mail. Děkuji.

Zítra při online hodině budeme opět opakovat minulý čas. Začínat budeme v 11 hodin (připojujte se od 10:55 - ne dříve, předtím mám jinou třídu :). 

Třetí kapitolu, kde jsme probírali především minulý čas, pomalu dokončujeme, samozřejmě minulý čas budeme i nadále opakovat, ale v květnu již začneme poslední letošní lekci - 4. lekci, která se týká především podstatných jmen.

Pondělí 27.4.

Topic: Martha's diary - Past Simple              25th April

1) Opakování - zkontroluj si výsledky PS str. 30

  • 1. 2) Monday, 3) neighbour, 4) beach, 5) tent, 6) hot
  • 2. 2) f, 3) h, 4) a, 5) c, 6) g, 7) e, 8) b
  • 3. 2) Who did you go with?, 3) Where did you stay? 4) What did you see/do?, 5) What did you buy?, 6) What did you eat?, 7) Did you have a good/great time?, 8) When did you get home?
  • 4. 2) Did you travel by plane? No, I didn't. 3) Did you stay at a hotel? No, I didn't. 4) Did you buy anything? Yes, I did. 5) Did you like the food? Yes, I did. 6) Did you swim in the sea? Yes, I did.

2) Pracovní sešit str. 31 

  • cvičení 5 - prohlédni si pečlivě lístek, co měla Martha udělat a doplň rozhovor Marhy a její maminky o tom, zda úkoly splnila. 
  • cvičení 6 - psaní, zapiš do deníku Marthy, co vše dnes udělala.

3) Školní sešit - pro nás již klasika - zapsat další nepravidelná slovesa + 6 vět (2 kladné, 2 záporné, 2 tázací v minulém čase), slovesa vyslovuj nahlas, uč se je zpaměti

A                                  B                                   C

to draw [drɔ:]             drew [dru:]                    drawn [drɔ:n]                   kreslit, táhnout

to fly [flaɪ]                   flew [flu:]                       flown [fləʊn]                    létat

to grow [grəʊ]            grew [gru:]                    grown [grəʊn]                 růst

to know [nəʊ]             knew [nju:]                    known [nəʊn]                 vědět, znát

3) Slovníček - zapiš si slovíčka z lekce 3 Culture (do slovíčka visitor), slovíčka opakuj - při online hodině si je opět vyzkoušíme :)

ZMĚNA - ONLINE HODINA BUDE TENTO TÝDEN VE ČTVRTEK OD 11:00 

(můžete si přispat :) )

Čtvrtek 23.4.

Topic: Questions and answers - Past Simple         23rd April

1) Do slovníčku si napiš lekci 3-Culture (do slovíčka visitor), pokud již máš tuto lekci napsanou, slovíčka si přečti a snaž se je naučit. Zároveň opakuj i již probraná slovíčka... bez znalosti slovní zásoby se anglicky nedomluvíš...

2) Pracovní sešit str. 30/3 - vymysli otázky k odpovědi. Použij minulý čas. Otázkami pokračuj na str. 31/4. U tohoto cvičení připiš i krátké odpovědi. Pokud si s otázkami nevíš rady, podívej se do PS na str. 75

3) Do školního sešitu si přepiš další nepravidelná slovesa. Opět vymysli a napiš 6 vět v minulsti (2 kladné, 2 záporné a 2 tázací)

A                                       B                                            A

to become [bɪ'kʌm]         became [bɪ'keɪm]               become [bɪ'kʌm]                stát se

to come [kʌm]                  came [keɪm]                        come [kʌm]                         přijít

to run [rʌn]                        ran [ræn]                              run [rʌn]                               běžet

A                                         B                                           C

to begin [bɪgɪn]                 began [bɪ'gæn]                     begun [bɪ'gʌn]                  začít

to do [dʊ]                           did [dɪd]                                  done [dʌn]                       dělat

Pěkný víkend. :)

Středa 22.4.

Online hodina - Webex v 10:00 (připojujte se od 9:55), konec cca 10:45. 

Budeme opakovat nepravidelná slovesa a opakovat záporné a tázací věty v minulém čase a přítomném čase prostém.

DĚKUJI ZA ÚČAST NA HODINĚ :). Kdo se neúčastnil online hodiny, dopíše si do sešitu 1. a 2. stránku (slovní zásoba, slovesa). Všichni si znovu ústně projděte věty s pomocnými slovesy. 

Po hodině mi prosím zašli sešit s fotkami na kontrolu od 2.4. (zkontroluj, zda jsi u úkolů psal/a datum a číslo cvičení, pro mě je to důležité při kontrole). Děkuji.

Pondělí 20.4.

Topic: Past simple - holidays, questions          20th April

1) Opakuj gramatiku z této webové stránky, pokud uděláš chybu, oprav si ji do sešitu

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/grammar/?cc=cz&selLanguage=cs   

2) Do školního sešitu si napiš nová slovesa a vymysli a napiš 6 vět v minulém čase (2 kladné, 2 záporné a 2 tázací)

A                                 B                                   B

to make [meɪk]          made [meɪd]                 made [meɪd]               dělat, vyrobit

to pay [peɪ]                paid [peɪd]                    paid [peɪd]                   platit

to hold [həʊld]           held [held]                     held [held]                   držet

to sell [sel]                 sold [səʊld]                     sold [səʊld]                prodávat

to tell [tel]                   told [təʊld]                      told [təʊld]                  říci

3) V pracovním sešitě vypracuj:

  • cvičení 1 na str. 30 - poslech z CD, pokud CD nemáš nebo Ti nejde pustit, zkus text i tak doplnit (význam domysli) 
  • cvičení 2- přiřaď otázky k odpovědím

To je pro dnešek vše. 

Uvidíme se ve středu v 10:00 na Webexu - připravujte si otázky, pokud není něco jasné, nebo potřebujete procvičit.

Pěkný den. 

Čtvrtek 16.4.

Topic: Irregular verbs              16th April

Dnes se budeme věnovat pouze nepravidelným slovesům a budeš mít 2 hlavní úkoly:

1) do školního sešitu si napiš 4 nová slovesa a vymysli a napiš 6 vět v minulém čase (2 kladné, 2 záporné a 2 tázací)

A                                         B                                       B

to win [wɪn]                        won [wʌn]                        won [wʌn]                               vyhrát

to sit [sɪt]                            sat [sæt]                           sat [sæt]                                  sedět

to stand [stænd]                stood [stʊd]                      stood [stʊd]                            stát

to understand ['ʌndə'stænd]        understood [ʌndə'stʊd]        understood [ʌndə'stʊd ] rozumět

2) Vytvoř si svůj vlastní přehled nepravidelných sloves - můžeš využít přiložené tabulky, odkazy na slovesa na internetu..., cílem je mít vždy při ruce (na papíře) přehled sloves pro jejich rychlé vyhledání. Počítej s tím, že nám ještě cca 30 sloves přibude, nech si na ně místo, nebo si vytvoř ještě jednu tabulku na jejich dopisování.

Nyní máme probraných 50 sloves a jsou vypsaná v tabulce, kterou níže přikládám (1. tabulku již máme z 19.3.). 

Na internetu je poměrně velké množství různých přehledů sloves - vybrala jsem ty s výslovností, např. 

https://www.helpforenglish.cz/article/2011040502-irregular-verbs-zalozka 

https://www.anglictina-bez-biflovani.cz/nepravidelna-slovesa

https://www.ajina.cz/nepravidelna-slovesa-irregular-verbs/  

Poslechni si písničky z youtube - slovesa si lépe zapamatuješ a hlavně je slyšíš. 

https://www.youtube.com/watch?v=Xj_t_3y6f4Q

https://www.youtube.com/watch?v=MA3NFtLc22k  

Středa 15.4.

Děkuji za účast na online hodině!  Do sešitu si napiš zápisek s klíčovými slovy a znovu si projdi cvičení na minulý a přítomný čas. 

ÚKOL JE I PRO TY, KTEŘÍ SE HODINY NEÚČASTNILI. 

Online hodina - Webex v 10:00 (připojujte se od 9:55), konec cca 10:45. 

Dnešní téma - Co jste dělali o Velikonocích a minulý čas v porovnání s přítomným časem

Prezentaci s úkoly, pro ty, kteří se nepřipojí, najdete po skončení hodiny na této stránce. 

Středa 8.4.

Děkuji, že jste se připojili na webex :). Prezentaci, kterou jsem prošli, máte pod tímto textem. Užijte si prázdniny a těším se příští týden - čas ještě upřesním, ale předpokládám, že se sejdeme ve středu 15.4. od 10:00. KRÁSNÉ VELIKONOCE


Dnes proběhne od 10:30 naše první online hodina - odkaz máte poslaný v e-mailu z pondělí.

Na co nezapomenout?

  1. Včas se připoj :) (pokud Ti to z nějakých důvodů nepůjde, nezmatkuj, nedá se nic dělat...)
  2. Najdi si doma klidný "kout", kde se budeš na hodinu soustředit a nebude Tě nikdo rozptylovat.
  3. Připrav si tužku, papír na rychlé poznámky, ale neboj, psát moc nebudeme - zápisek pak zveřejním na těchto stránkách.
  4. Napiš si dopředu otázky (čemu nerozumíš, není Ti jasné, v čem děláš často chyby...) Online hodina má sloužit především k DOVYSVĚTLENÍ látky, proto je potřeba se ptát :)

Těším se, že 6.B zase uvidím a uslyším :). 

Pondělí 6.4.

Topic: Past simple                   6th April

Krásné ráno :)

1) Do školního sešitu si napiš další tři nová nepravidelná slovesa. Napiš, s použitím těchto sloves v MINULOSTI, 6 vět (2 kladné, 2 záporné, 2 tázací).

A                                            B                                     B

to learn [lɜ:n]                        learnt [lɜ:nt]                     learnt [lɜ:nt]                    učit se

to burn [bɜ:n]                       burnt [bɜ:nt]                     burnt [bɜ:nt]                   pálit, hořet

to hear [hɪə]                         heard [hɜ:d]                     heard [hɜ:d]                   slyšet

2) Vyplň stranu 29 v pracovním sešitě:

a) cvičení 4 - máš za úkol psát o dovolené Natalie a Adama. Podívej se na obrázky. Vpravo jsou napsané nápovědy - pečlivě si přečti příklad u prvního obrázku a vyplň zbývající. Používej minulý čas - kladné nebo záporné věty.

b) cvičení 5 - je obtížnější, ale měl/a bys ho zvládnout. Přečti si důkladně text vlevo - jsou to instrukce pro špiona 009. Teď si představ, že špion 009 jsi ty a text přepiš podle sebe a protože už jsi vše udělal - piš věty v minulosti. 

3) Vyplň kvíz na nepravidelná slovesa (Piš všechny tři tvary slovesa vedle sebe bez pomlčky a to , VŠE S MALÝM písmenem - např. meet met met)

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc-8E3e-PhUlsZr5M5tXgfntYesF2mVqTTel7FZTmUenUvWXQ/viewform?usp=sf_link

Čtvrtek 2.4.

Topic: Listening                2nd April

1) Opakování otázek v minulém čase - do školního sešitu napiš: 

a) cvičení ze str. 39/ 4a - sestav z daných slov otázku a napiš krátkou odpověď

b) 39/5a - opiš všech 8 vět a doplň chybějící slova, ta podtrhni (lépe se to kontroluje)

2) Poslech

39/6a Do sešitu překresli (za pomoci pravítka) oranžovou tabulku. Nech si dostatečné místo na vpisování informací. Pokud nechceš tabulku rýsovat, níže si ji stáhni, vytiskni a nalep do sešitu. Do tabulky neodpovídej celou větou, pouze rychle zapisuj informace, které uslyšíš.

Poslechni si úkol 6a - níže si nahrávku stáhni. Měly by Ti stačit 2 poslechy, pokud potřebuješ, poslechni si nahrávku několikrát. 

DOBROVOLNÝ ÚKOL: 39/ 6c - zeptej se kamaráda na telefonu:),  rodičů, sourozenců na informace o jejich dovolené a zapiš celý rozhovor (po vzoru nahrávky)

Opakuj si nepravidelná slovesa - na pondělí připravím další kvíz. 

Krásný víkend.

Středa 1.4.

Topic: A postcard - project                   1st April

1) Napiš si nová nepravidelná slovesa do školního sešitu. Uč se je, vyslovuj nahlas. 

Napiš do školního sešitu opět 6 vět v minulosti na tato slovesa (2 kladné, 2 záporné, 2 otázky)

A                                     B                                C

to speak [spi:k]            spoke [spəʊk]            spoken [spəʊkən]           mluvit

to choose [tʃu:z]            chose [tʃəʊz]             chosen [tʃəʊzən]             vybrat si

to wake [weɪk]              woke [wəʊk]              woken [wəʊkən]              vzbudit, probudit

2) Nakresli do sešitu pohlednici z prázdnin (můžeš obrázek vytisknout a nalepit). Vedle obrázku napiš text - pozdrav z ideálních prázdnin, inspiruj se v učebnici na str. 37 a str. 43 - zde je tento úkol zadaný jako projekt. 

Napiš cca 8-10 vět, nezapomeň na pozdrav, oslovení a rozloučení se. 

Co psát? 

  • Kam jsi jel/a? 
  • Kdo jel s tebou? 
  • Kde jste pobývali? 
  • Jaké to bylo? 
  • Jaké bylo počasí? 
  • Co jste dělali? 
  • Jak dlouho jste tam zůstali?

Sešit se zápisky z 26.3., 30.3. a dneška mi prosím pošli na školní e-mail. Do předmětu napiš: TŘÍDA - PŘEDMĚT - DATUM ZADÁNÍ ÚKOLU - JMÉNO

Vzhledem k omezené kapacitě e-mailové schránky prosím o zmenšení-komprimování zaslaných fotografií. 

Děkuji. 

Pondělí 30.3.

Topic: Mut's holiday                          30th March

1) Vyplň kvíz na nepravidelná slovesa - (Piš všechny tři tvary slovesa vedle sebe bez pomlčky a VŠE S MALÝM písmenem - např. meet met met)

Odkaz na test je zde:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe7yXW_ngC48AXh2iz1WQS0bjhjrwRJsCoA8bu2dKQNOGX6jg/viewform?usp=sf_link

2) Dnes budeme pracovat s učebnicí, přečteme si komiks a zaměříme se na gramatiku - otázky a krátké odpovědi v minulosti

a) ústně - uč. str. 38, přečti si otázky u cvičení 1, přečti si příběh a na otázky ústně odpověz

b) písemně do školního sešitu - napiš cv. 39/2 - přečti věty a urči, jestli se jedná o pravdu nebo lež

c) gramatika - překresli si 2 zelené tabulky ve cvičení 3a a doplň do nich otázky a krátké odpovědi z příběhu, poté napiš věty z cvičení 3b

Čtvrtek 26.3.

Topic: Past simple                 26th March

1) Dnes opakuj pomocí této webové stránky (vyzkoušej si grammar, vocabulary, games, zkus i test). 

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/?cc=cz&selLanguage=cs 

2) Do školního sešitu napiš datum, téma a napiš si dalších 5 nepravidelných sloves. Dvě slovesa si vyber a vymysli na ně věty v minulém čase - kladná, záporná, tázací.

A                                 B                              C

to swim [swɪm]          swam [swæm]         swum [swʌm]           plavat

to sink [sɪŋk]              sank [sæŋk]            sunk [saŋk]               klesat, potopit se

to sing [sɪŋ]                sang [sæŋ]              sung [sʌŋ]                 zpívat

to ring [rɪŋ]                  rang [ræŋ]               rung [rʌŋ]                 zvonit, zazvonit

to drink [drɪŋk]            drank [dræŋk]         drunk [drʌŋk]            pít

Pokud jsi neposlal/a včera sešit na kontrolu, udělej to prosím co nejdříve. Pro další týdny zkusím zavést pravidlo posílání sešitu z angličtiny vždy ve středu. Dějepis budeme posílat 1x za 2 týdny ve čtvrtek - určitě dám vědět. 

Krásný víkend!

Středa 25.3.

Topic: Reading - The postcards                    25th March

1) Zkontroluj si výsledky z pondělního úkolu - pracovní sešit str. 28 (3C), zkontrolované odpovědi označ "fajfkou", chyby oprav.

PS - 28/1 - křížovka

Across - 2 forgot, 4 left, 5, fell, 7 bit, 8 took

Down - 1 stole, 2 felt, 3 got, 6 lost, 7 broke

28/2 - poslech

2 E, 3A, 4C, 5B

PS - 28/3

  • 2 said, didn't come, stayed - PICTURE D
  • 3 got, didn't miss, left - PICTURE E
  • 4 slept, didn't sleep, played - PICTURE B
  • 5 arrived, didn't go - PICTURE A
  • 6 went, didn't have, forgot - PICTURE C

UČ - 36/2b

1.lost, 2. went, 3. had, 4. dropped (2xP), 5. missed, 6. broke, 7. rained, 8. closed


2) Dnes budeme pracovat s učebnicí na str. 37

37/4a

Ústně: Přečti si oba pohledy, čti nahlas v angličtině a přelož si význam do češtiny.

Písemně do školního sešitu - Doplň slovesa z nabídky v minulém čase do mezer v textu. (do sešitu nepřepisuj celý text, napiš o koho se jedná pohled a odpovědi očísluj)

  • John's postcard - 1 ........................., 2. = .........................
  • Tamara's postcard - 1 = ....................., 2. = .........................

Pokračuj úkoly 5a/5b (piš věty v minulém čase)

5a - Napiš do sešitu CELÉ věty - doplň informace o Tamaře (pravý pohled)

5b - Napiš podobných 5 vět o Johnovi. (levý pohled)

Práci mi prosím pošli na můj školní e-mail. Pokud jsi ještě neposlal/a úkoly z 12.3 (Mr X) a 18.3. (6 vět na nepr. slovesa), udělej tak prosím co nejdříve. Pokud jsi vše poslal/a, tak máš velkou pochvalu. Známky z odeslaných prací nedávám, ale prosím, pečlivě si zkontroluj, co posíláš. Občas se v sešitech objevují zbytečné chyby. Veškerou aktivitu zohledním v závěrečné známce.

Do předmětu nezapomeň uvést - 6.B - AJ - 25.3. (datum zadání práce) a tvé jméno. Lépe se tak v příchozích e-mailech orientuji. Na e-mail všem odpovídám, pokud Ti zpráva ode mne nepřišla, zkontroluj si spam, případně mi napiš ještě jednou. Prosím, aby sis moji odpověď přečetl/a a v úkolu opravil/a chyby, které tam vypisuji. Pokud máš nějaké dotazy, neváhej se mě zeptat. Děkuji.

Pondělí 23.3.

Topic: Past simple                        23rd March

1) Vyplň opakovací kvíz na slovíčka. (Z kvízu nemusíš být nervózní, nehodnotím chyby, ale píši si, kdo ho vypracoval).

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWzaAGiId93NQ2fo2XgHwHfEEnKf43gI_YD8aPsLGL2pO6vQ/viewform?usp=sf_link 

Tento týden do slovníčku nová slovíčka nepiš, opakuj a zaměř se na nepravidelná slovesa. Za týden v pondělí si na ně dáme opakování.

2) Přepiš si do školního sešitu nová nepravidelná slovesa, opět se je uč psát i vyslovovat.

A                                B                             C

to go [gəʊ]                went [went]             gone [gɒn]           jít, jet

to eat [i:t]                   ate [eɪt]                   eaten  [i:tn]           jíst

to bite [baɪt]              bit [bi:t]                    bitten [bi:tən]       kousat, štípat

to drive [draɪv]          drove [drəʊv]          driven [drɪvən]     jet, řídit auto

to write [raɪt]              wrote [rəʊt]            written [rɪtən]        psát

3) Učebnice str. 36

a) ústně úkol 36/ 1 - Comprehension - přiřaď věty k obrázkům (věty si přelož), 2a - zopakuj si minulý tvar uvedených sloves

b) písemně do školního sešitu na AJ úkol 36/2b - Celé věty přepiš do sešitu a doplněné sloveso podtrhni, Slovesa, která jsou zde použita bys již měl/a umět, ale dej si pozor, ve cvičeních jsou pravidelná (koncovka -ed) i nepravidelná slovesa

4) Pracovní sešit - strana 28 - celá (poslech máš na CD, pokud Ti nejde pustit, cvičení přeskoč)

Čtvrtek 19.3.2020

Topic: Revision - irregular verbs                                   19th March

Dnes si přidáme dalších 5 nepravidelných sloves - napiš si je do sešitu, vyslovuj je nahlas.

to break [breɪk]                     broke [brəʊk]                 broken [brəʊkən]                zlomit, rozbít

to fall [fɔ:l]                              fell [fel]                            fallen [fɔ:lən]                       padat

to forget [fə'get]                    forgot [fə'gɒt]                 forgotten [fə'gɒtən]             zapomenout

to steal [sti:l]                          stole [stəʊl]                     stolen [stəʊlən]                   krást

to take [teɪk]                          took [tʊk]                        taken [teɪkən]                      vzít, brát

Dnes žádné další písemné úkoly zadávat nebudu. Opakujte nepravidelná slovesa. Uč se všechny tři tvary, pro minulý čas pak používej 2. tvar. Dodělej si, co jsi v týdnu nestačil/a. Kdo nevyplnil test z pondělí, prosím dodělejte. (veškerou aktivitu počítám a vidím, kdo již kvíz vyplnil.)

Jak slovesa opakovat? Píši pár typů:

  1. Já jsem se je naučila díky kartičkám (cca 9x5cm). Z jedné strany jsem si napsala český překlad a z druhé 3 anglické tvary včetně výslovnosti
  2. Dále si můžeš zkusit najít nějakou šikovnou aplikaci do mobilu (většinou jsou také založené na starých dobrých"kartičkách"). 
  3. Také je výborné si na slovesa vymýšlet věty
  4. Můžeš poslouchat písničky: např. https://www.youtube.com/watch?v=Xj_t_3y6f4Q (kočka - začátek jsme si pouštěli i ve škole), https://www.youtube.com/watch?v=MA3NFtLc22k   
  5. Vyplňovat přehledy - níže si stáhni přehled sloves, která máme k dnešku probraná. Nezdá se to, ale už jich je 30. Proto je čas je pořádně zopakovat.  

Pěkný víkend:)

Středa 18.3.2020

Topic: Irregular verbs, listening                                       18th March

Nejprve chci poděkovat všem, kteří mi poslali sešit s úkoly a vyplnili kvíz v pondělí. Pokud si chcete kvíz zkusit znovu, klidně můžete. Všimla jsem si, že někteří z vás psali slovíčko s velkým písmenem, nebojte, jako chybu to nepočítám. Nejčastější chyby: have AN accident (= mít nějakou nehodu)

Zároveň bych vám ráda připomněla, že plnění úkolů je povinné. Pokud nestíháte, alespoň mi to prosím napište.

Úkoly na dnešní hodinu:

1) Do školního sešitu si k dnešnímu datu napiš další nepravidelná slovesa. Stále máme vzor ABB, všimni si, že některá slovesa se liší pouze v psaní (změna koncového písmene). Nauč se je nazpaměť, vyslovuj je nahlas. Vytvoř z těchto sloves 6 vět v minulosti, napiš je do sešitu a pošli mi je prosím. (2 kladné věty, 2 tázací a 2 záporné).

to build [bɪld]                    built [bɪlt]                built [bɪlt]                   stavět, postavit

to spend [spend]              spent [spent]          spent [spent]             strávit (čas)

to send [send]                   sent [sent]              sent [sent]                  poslat

to find [faɪnd]                    found [faʊnd]          found [faʊnd]            nalézt

2) Dnes si vyzkoušíme poslech.

a) Podívej se na tato slova, víš, co znamenají? privacy settings, account, log in, password, safe. Na jaké téma si myslíš, že bude poslechové cvičení?

b) Otevři si tyto stránky a poslechni nahrávku (můžeš i víckrát).

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/beginner-a1-listening/online-safety-conversation

c) Vyzkoušej si, jak jsi nahrávce porozuměl/a. Otevři odkaz pod nahrávkou "Check your understanding: true or false" a "Check your understanding: matching"

d) A na závěr se podívej na přepis nahrávky a znovu si ji pusť. Čti nahlas zároveň s nahrávkou, trénuj výslovnost (máš ideální příležitost výslovnost nacvičit v soukromí mimo třídu :)

Pěkný den. 

Pondělí 16.3.2020

Topic: Grammar revision 16th March

1) Dnes je pondělí a máme psát test na slovíčka z lekce 3C, tak jdeme na to. Vyplň test na této webové stránce: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfraOhNNqq24sbKW9XRerP19BPcsKn87M_24rPiT03My0wAzg/viewform?usp=sf_link 

2) ústně - Otevři si školní sešit a zopakuj si nepravidelná slovesa a pravidla pro tvorbu minulého času se slovesem být (= verb to be) i minulého času prostého (= Past Simple), 

3) Do školního sešitu přelož následující věty:

  1. Byl/a jsem na pláži v Austrálii
  2. Byli tvoji rodiče v práci minulý týden?
  3. Vy jste nebyli ve škole minulý týden.
  4. On přinesl ten batoh.
  5. Přinesl jsi ten lístek na koncert?
  6. My jsme nepřinesli naše cestovní pasy.
  7. Koupil/a jsem mléko včera.
  8. Koupili jste ten apartmán?
  9. Lucka nekoupila ty pohledy.
  10. Číšník chytil ten talíř.
  11. Chytil to?
  12. Nechytila ten míč.

4) Tady najdeš výsledky vět, které jsi překládal/a, ale prosím, buď poctivý/poctivá, věty si zkus sám/sama přeložit a až poté si výsledky otevři a barevně si je oprav.

5) Během tohoto týdne si napiš do slovníčku lekci 3D Mut's holiday (do visitor) - za týden v pondělí bude opět KVÍZ :). Nová nepravidelná slovesa budou ve středu, stále opakuj ta, která máme v sešitě. 


Čtvrtek 12.3.2020

1) Opakování - zkontroluj si správnost úkolů zadaných 11.3. uč. - 35/4, 6, PS - str. 27, každou zkontrolovanou větu označ "fajfkou", pokud najdeš chyby, oprav je

2) do školního sešitu napiš datum a téma Writing (= psaní), uč. str. 35/8 - podívej se na obrázky a napiš co nejvíce informací o Mr X, použij slovesa v minulém čase. VYFOCENÝ TEXT MI PROSÍM POŠLI NA ŠKOLNÍ E-MAIL (voderova@zs-spitalska.cz)

3) Napiš si do sešitu nová NEPRAVIDELNÁ SLOVESA, nauč se je zpaměti, vyslovuj je nahlas:

to get [get]                  got [gɒt]                    got [gɒt]                   dostat

to have [hæv]              had [hæd]                 had [hæd]                mít

to lose [lu:z]                 lost [lɒst]                  lost [lɒst]                    ztratit, přijít o...

to say [seɪ]                   said [sed]                 said [sed]                   říci (něco)

to sleep [sli:p]              slept [slept]              slept [slept]                spát

Středa 11.3.2020

1) opakovat ze sešitu tvary nepravidelných sloves (přečíst si tvary nahlas + přeložit) - zatím jsme jich probrali cca 12 (to cost, to cut, to hit, to hurt, to put, to set, to bring, to buy, to catch, to fight, to teach, to think)

2) PS - str. 27 - celá (poslech je na CD přiloženém v prac. sešitě)

3) UČ - přečti si článek na str. 34 / 2b a ústně si ho přelož

4) ŠKOLNÍ SEŠIT-  napiš cv. z uč. 35/4 (8 vět o prázdninách Heleny v minulém čase), 35/6 - přepiš věty do záporného tvaru

5) Napiš si do sešitu nová NEPRAVIDELNÁ SLOVESA, nauč se je zpaměti, vyslovuj je nahlas:

to read [ri:d]               read [red]           read [red]       číst

to meet [mi:t ]            met [met]             met [met]       seznámit se, potkat

to leave [li:v]               left [left]              left [left]          opustit, odejít

to feel [fi:l]                   felt [felt]             felt [felt]           cítit


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky