Anglický jazyk 5.B

Pátek 19.6.

Topic: Revision           19th June

Máme poslední hodinu angličtiny v tomto školním roce!

1) stáhni si pracovní list - vyplň křížovku, procvič si slovíčka na téma oblečení:

2) Procvičuj na web. stránce "Umíme anglicky" - tuto web. stránku doporučuji i na zábavnější opakování angličtiny v průběhu prázdnin:

https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-present-simple-present-continuous

SEE YOU IN SEPTEMBER! HAVE A GREAT SUMMER HOLIDAY :)

Úterý 16.6.

Dnes dokončíme pracovní sešit. Na straně 64 je poslední část opakování. 

Vyplň cvičení 9 - slovní zásoba z lekce 5 (My room, Our house), 10 (úkol na předložky), 11 (umět/neumět), 12 (přítomný čas průběhový)

Na závěr si zkontroluj správné řešení prac. sešitu:

Pondělí 15.6.

Topic: Revision         15th June

Naším úkolem tento týden bude opakování. 

1) Dnes se podíváme do pracovního sešitu na str. 62 - 63. Do školního sešitu psát nebudeme. 

Úkol 1 - vazba There is/are - používáme ji, pokud popisujeme, kde něco je.

Úkol 2 a 3 - sloveso být

Úkol 4 - přivlastňování - dáváme 's za jméno vlastníka

Úkol 5 a 6 - sloveso have got/has got

Úkol 7 - přídavná jména

Úkol 8 - Přítomný čas prostý - (něco pravidelně děláme)

2) Opakuj slovíčka z lekce 1-2. (můžeš se např. se spolužákem zkoušet, nebo Tě mohou ze slovíček zkoušet rodiče/sourozenec...) 

Pátek 12.6.

Topic: Unit 6 - Revision       12th June

Dnes se rozloučíme s naší učebnicí! Nalistuj si str. 74

1a - Přítomný čas průběhový = Present continuous - ÚSTNĚ - ke každému obrázku řekni v průběhovém čase 1 větu, nezapomeň na sloveso být + ing

1b - poslech (dole pod úkoly) - 4 obrázky jsou špatně nakreslené- oprav je podle nahrávky. Pečlivě si přečti příklad - Picture 1. Napiš další 3 věty ve stejném stylu do školního sešitu. 

2 - Přepiš věty do školního sešitu a doplň sloveso v průběhovém nebo prostém přítomném čase. 

4 - Describing people - vyber si jednu postavu a napiš o ní 3 věty, které budou začínat (He/she is..., He/she has got..., He/she is wearing...)

3 - ÚSTNĚ - Doplň rozhovor, se spolužákem/rodiči/sourozenci si ho vyzkoušej. Podobný rozhovor je i na str. 67.

Úkoly příští týden budou již bez učebnice (dokončíme prac. sešit). Učebnici vygumuj, slep a můžeš ji odevzdat paní učitelce :) Příští školní rok začneme "červený" Project 2.

Sešit s úkoly mi prosím zašli na kontrolu. Děkuji. 

Úterý 9.6.

Topic: Art: describing people       9th June

Dnes budeme poslouchat informace o úžasném obrazu jednoho velmi známého malíře :), víc zjistíš v učebnici na str. 73

  • poslechni si nahrávku (odkaz je níže) a ústně odpověz na otázky v úkolu 1/ 2, 3, 
  • Ústně - úkol 2a, b - podívej se na šestici obrázků a přiřaď k nim slovíčka z úkolu 2b
  • Písemně - Napiš věty o dětech na obrázku - úkol 2c - použij PRŮBĚHOVÝ čas (nezapomeň na sloveso be-am/is/are a koncovku -ing u slovesa), do sešitu také napiš úkol 3 - popiš obrázek - odpověz na otázky celou větou

Pondělí 8.6.

Topic: Workbook - Progress check - unit 6

Blíží se konec roku a my začínáme opakovat. Podíváme se do pracovního sešitu na str. 60 - 61. Vyplň celou dvojstránku, vypadá to sice na dlouhý úkol, ale jsou tam obrázky a některé úkoly jsou snadné. 

  • 1 - přečti si slova v rámečku - víš, co znamenají? Pokud ne, všechna najdeš do slovníčku. Tvým úkolem je popsat lidi na obrázku. Nezapomeň přidat slovesa - to be (am/is/are), have got / has got. 
  • 2 - popiš v PRŮBĚHOVÉM ČASE, co mají lidi na obrázku na sobě. Pokud je vybarvíš, přidej do popisu i barvu oblečení.
  • 3 - přečti si věty a oprav je podle obrázku ze cvičení 1
  • 4 - SOUSTŘEĎ SE, TOTO JE NEJTĚŽŠÍ CVIČENÍ - doplň věty a použij PRŮBĚHOVÝ ČAS nebo PROSTÝ ČAS, pokud nevíš, zopakuj si pravidla pro jejich používání (prac. sešit vzadu, školní sešit - dělali jsme při online hodinách)
  • Poslední úkol je - I can 

Na závěr si úkoly zkontroluj a oprav (vložila jsem výsledky i několika předchozích stránek)

Pátek 5.6.

Topic: Culture - People      5th June

Dnes se po delší době podíváme do učebnice na str. 72

  • Přečti si texty o 5 lidech pocházejících z anglicky mluvících zemí. Ústně odpověz na cvičení 1a - Kde se narodili?
  • písemně do školního sešitu- Překresli si tabulku - 1b, narýsuj ji podle pravítka a dostatečně velkou. Poté si znovu přečti text a tabulku doplň
  • ústně - úkoly 3 - podívej se na mapu na str. 76-77 a země, o kterých se mluví v textu, na mapě najdi, 4 - odpověz na otázky

Prosím, pošli mi dnes vyfocený sešit z tohoto týdne na kontrolu. Děkuji.

Úterý 2.6.

Online hodina - Webex - 10:00 (pro školáky učící se doma), 13:00 (pro školáky, učící se ve škole)

Děkuji za účast na online hodinách. Moc chválím všechny, kdo jste se účastnili. Viděla  jsem, že děláte velké pokroky :). Mrzí mě, že někteří z vás jste se neomluvili, že na hodinu nepřijdete. Dnešní hodiny byly poslední, myslím, že jsme si je užili :). Těším se na vás v září ve školní třídě!

Prezentaci z hodiny si stáhněte a vy, kteří jste na ní nebyli si dopište stránky označené ZÁPIS DO SEŠITU.

Pondělí 1.6.

Topic: Mr. Bean - Present Continuous             1st June

Máme tady Mezinárodní den dětí - Children's Day ! Proto bude dnešní úkol jiný :)

Podívej se na video:

https://www.youtube.com/watch?v=ZKqliwc5Eaw 

Toto video má cca 8 minut. Tvým úkolem bude se do páté minuty pouze dívat a číst si popisky - věty v přítomném čase průběhovém. Občas budeš muset video zastavit, protože jsou popisky rychle pryč. Od páté minuty popisky v průběhovém čase chybí. Tvůj úkol je napsat do sešitu cca 6 vět v přítomném průběhovém čase, které budou odpovídat ději videa. 

Pátek 29.5.

Topic: Describing a picture - writing        29th May

Úkolem pro dnešní den je popis obrázku. V úterý jsme se seznámili s frázemi, předložkami a pravidly, která se při popisu obrázku / fotografie používají. Podívej se na obrázek pod úkoly a napiš do svého sešitu cca 10 vět. Použij vazbu There is / are..., předložky místa a hlavně přítomný čas průběhový. Nezapomeň napsat, kde na obrázku to je - např. nahoře je... (viz přiložená prezentace z úterní hodiny. Pokud máš možnost, obrázek si můžeš vytisknout a nalepit do sešitu.

Sešit mi prosím pošli na kontrolu. Vyfoť zápisky od 22.5. Děkuji.

Úterý 26.5.

Topic: Describing a picture or photo     26th May

Dnes se budeme učit popisovat obrázky. Naučíme se některé fráze, které lze při popisování obrázků použít, zopakujeme předložky a využijeme znalost přítomného času průběhového. Na stránkách na Webnode budu opět sdílet prezentaci s vysvětlením a procvičením probírané látky. 

Pokud jste ve škole nebo jste se hodiny neúčastnili, prosím, projděte si přiložené materiály a zapište si poznámky do sešitu. 

Neváhejte mi napsat, kdybyste něčemu nerozuměli, ráda vám látku vysvětlím. 

Pondělí 25.5.

Topic: Reading the story         25th May

1) Ústně - přečti si v učebnici pohádku, věty si přelož (použij slovníček), čti věty nahlas, pokud nevíš výslovnost, tak je dobrý tento slovník: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/ 

2) Písemně do školního sešitu:

  • seřaď příběh - zapiš písmena ve správném pořadí
  • vyber z pohádky 5 vět v přítomném čase průběhovém, napiš je a přelož do ČJ

Pokud zůstáváte doma, tak zítra v 10:00 nezapomeňte na online hodinu. 

Pátek 22.5.

Ráda jsem vás dnes viděla a slyšela :). Stáhněte si zápisky, opakujte, procvičujte. 

Vy, kteří jste nebyli na hodině si zápisek dopište podle prezentace. 

Podívejte se znovu na odkaz "hangman" - procvičujte slovíčka :)

https://www.gamestolearnenglish.com/hangman/  

Úterý 19.5.

Topic: Singular and plural clothes            19th May

1) do školního sešitu si napiš z PS vysvětlení gramatiky - str. 73/6.6 - Oblečení - jednotné a množné číslo

2) pokračuj úkolem z učebnice - str. 70/3a - poslech - 4 věty opiš do sešitu, pokračuj ústně úkolem 3b - otázka, odpověď - kolik co stojí

3) PS 59/3 - How much is/are, 59/4 Reading

Sešity mi prosím opět pošlete na kontrolu (zápisky od 12.5.). Děkuji.

Online hodina bude v pátek 22.5. od 10:00. Od příštího týdne bude změna - online hodina bude v úterý 26.5. od 10:00 (pro žáky, kteří zůstávají doma).

Pondělí 18.5.

Topic: Clothes                     18th May

1) uč. str. 70/1 - ústně - ukazuj a jmenuj jednotlivé druhy oblečení (slovíčka bys měl/a mít již napsaná ve slovníčku z minulého týdne)

2) 70/2b - písemně do školního sešitu - napiš, co máš právě teď na sobě a potom si vyber někoho, kdo je s tebou (rodiče, sourozenci...) a popiš, co on/ona má na sobě

3) PS str. 58 úkol 1 - křížovka, 2 - vybarvi obrázek (podle tvé fantazie) a popiš, co mají jednotliví členové rodiny na sobě PRÁVĚ TEĎ = PRŮBĚHOVÝ ČAS. 

DOBROVOLNÉ:

Odkaz na interaktivní knihu - jsou zde namluvená slovíčka s oblečením a je možné je zde i procvičovat. Ke spuštění je nutné povolit Adobe plugin.

https://chagall-col.spip.ac-rouen.fr/IMG/didapages/clothes/index.html 

Pátek 15.5.

Děkuji za účast na hodině. Procvičili jsme si přítomný průběhový a prostý čas, vysvětlili jsme si rozdíly. Podklady k hodině si prosím stáhněte a vy, kteří jste se neúčastnili, dopište do sešitu úkoly označené ZÁPIS DO SEŠITU. 

Pokud máte problém s přihlášením na Webex, prosím, napište mi. 

Online hodina přes Webex začíná v 10:00. Těším se na vás a doufám, že se sejdeme ve větším počtu. Na hodinu si připravte školní a pracovní sešit, psací potřeby.

Úterý 12.5.

Topic: Present simple or continuous?

1) Dnešním hlavním úkolem jsou dvě cvičení z pracovního sešitu. str. 57/5,6 - obě cvičení jsou označená třemi hvězdičkami (= jsou trochu těžší), proto si je společně zkontrolujeme a vysvětlíme při páteční online hodině. V obou úkolech se opět zaměř na rozdíl mezi přítomným časem prostým (děláme něco pravidelně - usually = obvykle) a průběhovým (něco děláme právě teď = at the moment)

2) Uč se slovní zásobu - oblečení. Zkus pojmenovat oblečení, které máš ve skříni. Pokud slovíčko nevíš, vyhledej ho ve slovníku. 


Pondělí 11.5.

Topic: Writing      11th May

1) Učebnice str. 69/7a - napiš do školního sešitu věty o tvém životě - pozor, některé jsou v přítomném čase průběhovém a některé v prostém, pokračuj úkolem 7c - s podobnými větami o tvém kamarádovi/sourozenci/rodiči ...

2) Slovníček - napiš si slovíčka z lekce 6D - Clothes, uč se je zpaměti

Na této stránce procvičuj téma Clothes = oblečení - https://learnenglishkids.britishcouncil.org/category/topics/clothes 

Úterý 5.5.

Topic: Workbook - Present Simple x Present Continuous              5th May

1) Procvičuj gramatiku z web. stránek k naší učebnici: 

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/grammar/?cc=cz&selLanguage=cs

2) Pracovní sešit:

  • str. 56 - Doplň, co dělá Laura KAŽDÝ DEN (= PŘÍT. ČAS PROSTÝ) 
  • str. 57 / 4 - zde rozhodni, zda je věta v prostém čase nebo průběhovém.

Školní sešit s látkou z tohoto týdne mi prosím zašli na kontrolu. Děkuji.  

Pondělí 4.5.

Topic: Present Simple x Present Continuous      4th May

Dnes budeme pokračovat v porovnávání přítomného času prostého a průběhového (začali jsme na poslední online hodině). 

1)  Nejprve je si připomeneme pravidla: učebnice str. 69/5 - přečti si a překresli zelenou tabulku s vysvětlením do školního sešitu. Vysvětlení najdeš i ve školním sešitě a v pracovním sešitě vzadu v přehledu gramatiky.

2) Učebnice 69/ 6 - přepiš věty do sešitu a doplň sloveso ze závorky v prostém nebo průběhovém čase. 

3) Opakuj slovní zásobu ze slovníčku.

Úterý 28.4.

Topic: Reading - Are we going to the shops?           28th April

1) Opakování - kontrola pracovního sešitu str. 56, pečlivě si zkontroluj napsané odpovědi, případné chyby oprav.

cvičení 1: 

  • clean your teeth, do homework, drive the car, go to the shops, ride a bike, have lunch, play tennis, watch TV, borrow a book, wear jeans, win a prize

cvičení 3: 

  • 2) Is Pablo playing with his dog in the garden? No, he isn't. 
  • 3) Are Lisa and Isabella reading a magazine? Yes, they are.
  • 4) Is your brother playing football? No, he isn't. 
  • 5) Is Miguel swimming? Yes, he is.
  • 6) Are Jana and Karol sleeping? No, they aren't.
  • 7) Are Evie and Aimee riding bikes? No, they aren't.
  • 8) Is Oliver eating dinner? Yes, he is.

2) Učebnice str. 68 

a) Ústně 

  • Přečti si komiks, přelož si věty do češtiny
  • při čtení urči, zda se jedná o větu v přítomném čase prostém (něco se děje pravidelně, opakovaně) nebo v přítomném čase průběhovém (něco se děje právě teď)

b) Písemně do školního sešitu

  • 1a do školního sešitu si opiš otázky a odpověz na ně: Why are Mickey and Millie washing Mut? Why does Millie say "Well done"?
  • 2 Opiš věty a doplň do nich chybějící slova

Sešit mi prosím pošli na e-mail - vyfoť prosím zápisky z pondělí 27.4. a dnešního dne. Děkuji.

Další online hodina se bude konat v pátek 15.5. (1. a 8.5. jsou státní svátky a nedostala jsem dostatečný počet souhlasů s posunem hodiny na čtvrtek). 

Pondělí 27.4.

Topic: Present Continuous - questions and short answers            25th April

1) Do školního sešitu si napiš zápisek z páteční online hodiny (stránky označené žlutým rámečkem zápis do sešitu)

2) Slovníček - opakuj si slovíčka do lekce 6C

3) Pracovní sešit str. 56

  • cvičení 1 - úkol na slovní zásobu - přiřadit dvojice
  • cvičení 3 (úkol 2 zatím přeskočíme) - otázky v průběhovém čase a krátké odpovědi

Pátek 24.4.

DĚKUJI ZA ÚČAST NA ONLINE HODINĚ. Byli jsme sice v malém počtu, ale o to intenzivněji jsme látku probrali a zopakovali. Zápisky si stáhněte, znovu projděte a v pondělí (nebo dříve :) ) zapište do sešitu. 

Prosím, napište mi, pokud máte zájem o online hodinu příští čtvrtek od 12:00. V pátek se konat nebude, protože je státní svátek. Hodina ve čtvrtek by nahradila látku z úterý. 

Děkuji. Krásný víkend :)

Úterý 21.4.

Topic: Grammar - present continuous           21st April

Učebnice str. 67

a) ústně 

  • úkol 3a - prohlédni si zelenou tabulku a řekni si, jak budou vypadat zkrácené tvary slovesa být
  • prohlédni si i tabulku v úkolu 5a - záporné věty a připomeň si, jak tvoříme záporné věty v přítomném čase průběhovém

b) písemně do školního sešitu 

  • napiš úkol č. 4. - doplň do vět sloveso být a správný tvar slovesa v závorce
  • pokračuj úkolem č. 5b - napiš záporné věty podle nápovědy
  • Zkontroluj, zda jsi použil/a přítomný čas průběhový - v každé větě bude sloveso být (am, is, are) a sloveso zakončené -ing.

Sešit mi prosím pošli na e-mail - vyfoť prosím zápisky od 6.4. Děkuji.

V pátek v 10:00 nás čeká online hodina. Procvičíme průběhový čas a seznámíme se s tvorbou otázek v průběhovém čase. Těším se :)

Pondělí 20.4.

Topic: Reading - Saturday morning                       20th April

1) Začneme opakováním z páteční hodiny - přepiš si z páteční online hodiny stránky, na kterých je napsáno ZÁPIS DO SEŠITU (zápor přítomného času průběhového)

2) Další úkol je z učebnice - str. 66

a) ústně - přečti si text, přelož si ho a najdi lidi na obrázku (Rob, Ollie, Julie, Mrs Clarke)

b) písemně do školního sešitu 

  • napiš otázky z úkolu 1b (vpravo nahoře), vyhledej v textu odpovědi a napiš je do sešitu
  • napiš celé věty z úkolu č. 2 (dole) - doplň do vět jméno (jména se budou opakovat) 

V pracovním sešitě tento týden nic vyplňovat nebudeme, ale opakuj slovní zásobu - do lekce 6C. Školní sešit budu kontrolovat po zítřejší hodině. 

Pěkný den :)

Pátek 17.4.

DĚKUJI ZA ÚČAST NA ONLINE HODINĚ :). I přes technické problémy jsme se sešli ve velkém počtu a intenzivně jsme procvičili průběhový čas a vysvětlili si tvorbu záporu. Stáhněte si prezentaci, kterou jsme dělali a zkuste si znovu úkoly projít, lépe si to zapamatujete. 

Stránky označené žlutě ZÁPIS DO SEŠITU si přepište - dám vám to za jeden z úkolů na pondělí. 

Další online hodina bude příští pátek 24.4. od 10:00 (státní svátek 1.5. je až o týden později)

KRÁSNÝ VÍKEND :)


Online hodina - těším se na vás od 10:00 (připojujte se od 9:55).

Připrav si k sobě pracovní sešit :) Poté budeme procvičovat průběhový čas - kladné věty. 

Úterý 14.4.

Topic: Present Continuous 14th April

1) Do školního sešitu přelož následující věty. Slovo TEĎ nemusíš překládat, protože použiješ přítomný čas průběhový. V přeložených větách červeně podtrhni sloveso být a modře koncovku -ing.

  1. Ty TEĎ čteš svoji oblíbenou knihu. /read/
  2. Oni TEĎ kupují nové auto. /buy/
  3. Já se TEĎ učím angličtinu. /learn/
  4. On TEĎ mluví s jeho nejlepším kamarádem. /talk to/
  5. My TEĎ běžíme. /run the race/

2) V pracovním sešitě na str. 55 vyplň cvičení 4. Co lidé na obrázku dělají? Nezapomeň, že jsou věty v průběhovém čase.

3) Opakuj slovní zásobu do 6C - zaměř se na slovesa.

4) V pátek budeme mít další ONLINE hodinu. Tentokrát od 10:00. Odkaz na přihlášení je stejný jako minule. Promysli si otázky, zkontrolujeme prac. sešit (dnešní cvičení) a podíváme se na cvičení 5 (toto cvičení je trochu těžší, proto ho vyplníme společně, ale pokud chceš, můžeš ho zkusit vyplnit dopředu a v pátek jen kontrolovat)

SEŠITY NA KONTROLU STAČÍ POSLAT PŘÍŠTÍ TÝDEN V ÚTERÝ. DĚKUJI.

Zde si zkontroluj, zda jsi věty přeložil/a správně. 

Úterý 7.4.

Topic: Shopping                       7th April

1) Zkontroluj si úkol v prac. sešitě 54/3 (zkontrolované odpovědi si označ "fajfkou", chyby oprav) - 2 is going, 3 is driving, 4 is having, 5 are waiting, 6 are watching, 7 is sitting, 8 is buying

2) Vypracuj úkoly 1 a 2 v pracovním sešitě na straně 54 (až odpovědi vyplníš, zkontroluj si je podle výsledků vložených níže)

  • 1 - napiš věty ve správném pořadí 
  • 2 - doplň fráze pro nakupování (viz úkol č. 1) - pro zajímavost 1 £ - britská libra = cca 31 Kč

3) Opakuj slovní zásobu z lekce 6A,B a do slovníčku si napiš nově lekci 6C (poslední slovíčko winner - vítěz)

Pro tento týden je to vše. Od čtvrtka máme velikonoční prázdniny. Další úkoly budou za týden. 

Přeji krásné velikonoční svátky :)

Pondělí 6.4.

Topic: Present Continuous (= Přítomný čas průběhový)                    6th April

Krásné ráno :)

1) Dnes budeme pracovat s prezentací, kterou jsme si prošli v pátek. Prezentaci si stáhni a napiš do sešitu (případně vytiskni a přečti, podtrhej...) . Věty, které jsou na druhé stránce si znovu sám/sama přelož. Poslední barevný obrázek slouží na ústní procvičování - nepiš ho. Část zápisku z prezentace je také dostupná v pracovním sešitě na str. 71-72. 

2) V pracovním sešitě vyplň krátké cvičení na str. 54/3 (nic víc, k úkolu 1 a 2 se ještě vrátíme). 

Pátek 2.4.

Topic: An online lesson                2nd April

Děkuji za účast na online hodině, moc ráda jsem Vás viděla a slyšela :). Děkuji ale i za pokusy připojit se na hodinu, vím, že ne všem se to podařilo. Pokud jste se snažili, ale nešlo se připojit, dejte mi prosím vědět na e-mail, společně vyzkoušíme systém ještě před začátkem další hodiny, kterou plánuji na pátek po Velikonocích. 

Níže si stáhněte prezentaci, kterou jsme v průběhu hodiny prošli. Vysvětlila jsem, kdy a jak se používá přítomný průběhový čas a procvičili jsme si několik vět. V dalších hodinách budeme pokračovat. Prezentaci si při pondělní hodině napíšete do sešitu (pokud máte možnost, můžete ji vytisknout, pak ale prosím o důkladné pročtení, ne jen nalepení do sešitu).


Úterý 31.3.

Topic: Revision - Unit 5                         31st March

1) Opakuj slovní zásobu a gramatiku 5. lekce - vyzkoušej si kvíz. Případné chyby v kvízu si oprav do sešitu - lépe si zapamatuješ správnou odpověď

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSearPvluFBqv_0jTi7NkvXQ0wSTFRQnKXWKURhThLvhtzcvlQ/viewform?usp=sf_link 

Pokud Ti byl kvíz povědomý, tak Tě chválím, protože je vytvořen z opakování na této web. stránce a je vidět, že jsi procvičoval/a https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/?cc=cz&selLanguage=cs

2) dokonči projekt z pondělí a pošli mi ho prosím i se sešitem s úkoly od 27.3.

Vzhledem k omezené kapacitě e-mailové schránky prosím o zmenšení/komprimování zaslaných fotografií. 

Do předmětu napiš tyto informace: TŘÍDA - PŘEDMĚT - DATUM ZADÁNÍ ÚKOLU - JMÉNO.

Děkuji. 

Pondělí 30.3.

Topic: Project - My town                30th March

1) Dnes budeme dělat projekt na téma Mé město - můžeš psát o městské části -  Vysočanech, Proseku ... (záleží na tvém výběru). Pracovat můžeš na dvojstránku do školního sešitu nebo na zvláštní papír (např. přeložená čtvrtka A3 - podobně jako když jsme dělali téma Můj pokoj)

Zadání projektu je v učebnici na str. 63

a) nakresli mapu městské části (přiblíženou, stačí několik ulic), nebo si můžeš mapu vytisknout z internetu

b) napiš do mapy popisky s označením důležitých míst

c) kolem mapy napiš informace o vyznačených místech, piš v celých větách, použij znalost předložek a frázi There is/there are (napiš minimálně 8 vět)

Projekt mi prosím pošli zítra zároveň se sešitem (pokud Ti tvorba bude trvat déle, nevadí - pošli ho později). Děkuji. 

Pátek 27.3.

Topic: Listening - song, can/can't                          27th March                      

Dnes budeme pokračovat v opakování. 

1) ústně - otevři si učebnici na straně 63 - v pravé části je písnička - song

a) doplň slova do textu - vybírej z nabídky v úkolu 1 

b) písničku si poslechni a zkontroluj, jestli jsi slova doplnil/a správně. Odkaz na poslech je zde (zvuk začíná až 9s): https://www.youtube.com/watch?v=nUGiWwz4ebY

c) zkus zpívat společně s nahrávkou, pokud nechceš zpívat, přečti text nahlas

2) Opakování can/can't - podívej se na levou stránku - učebnice strana 62 na úkol 3 

a) nejprve si poslechni nahrávku

b) poté napiš do školního sešitu úkol 3b - 6 vět o tom, co James umí a neumí

c) 3c - nyní se zeptej rodičů (sourozenců nebo kamarádů na telefonu :) ), co oni umí a neumí - vybírej z nabídky v učebnici. Napiš do sešitu 4 věty. 

O zaslání sešitu Tě poprosím v úterý. Ráda bych zavedla pravidelnou kontrolu školního sešitu 1x týdně v úterý.

Přeji krásný víkend.  

Úterý 24.3.

1) Zkontroluj si výsledky z pondělí 

a) Překlad vět: 

· (Ona) umí mluvit anglicky. = She can speak English. (způsobové sloveso can)

· (On) mluví anglicky každý den. = He speaks English every day. (přítomný čas prostý, 3. osoba č.j. = koncovka -s)

· Umí (oni) mluvit anglicky? = Can they speak English? (otázka se způsobovým slovesem can)

· Mluvíte (vy) anglicky každý den? = Do you speak English every day? (přítomný čas prostý - otázka s pomocným slovesem do)

· (Já) jsem v Anglii. I am (I'm) in England. (sloveso být, předložka IN = V)

· (On) není z Anglie. He is not (isn't) from England. (sloveso být, předložka Z = FROM) 

· (Ona) má anglickou knihu. = She has got an (the) English book. / She's got an (the) English book. (správný překlad užívaný především v americké angličtině je i She doesn't have an (the) English book. - BEZ GOT) 

· Máš (ty) anglickou klávesnici? = Have you got the English keyboard? (Do you have the English keyboard?)

b) učebnice 62/1

  1. The chair is next to the sofa.
  2. The cat is under the chair. 
  3. The school bag is between the sofa and the table.
  4. The lamp is next to the sofa.
  5. Charlie is behind the sofa.
  6. The sofa is opposite the TV.
  7. Charlie's sister is on the sofa.

2) Dnes pokračuj úkolem č. 2 na str. 62. Odpovědi napiš do školního sešitu.

2a - očísluj místa ve městě na obrázku

2b - napiš 6 vět o obrázku, použij slova v učebnici

Školní sešit prosím vyfoť a pošli mi ho na e-mail. 

Děkuji. Pěkný den :)

Pondělí 23.3.

Topic: Revision   (can/ Present simple/ to be / have got)                     23rd March

1) Nejprve prosím vyplň opakovací kvíz na slovíčka (5. lekce - Culture, English across the curriculum, Your project). Z kvízu nemusíš být nervózní, nehodnotím chyby, ale píši si, kdo ho vypracoval).

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdZJ6_YyQ1vrOQ71goGdmOoE5ZOxO8aH7mOiIH9nn-HkkA3QA/viewform?usp=sf_link  

Tento týden do slovníčku nová slovíčka nepiš, stále opakuj již probranou slovní zásobu.

2) Do školního sešitu opiš následující věty a přelož je do angličtiny. Piš je v ČJ i v AJ, abys později mohl/a podle nich opakovat.

· (Ona) umí mluvit anglicky. ..............................................................

· (On) mluví anglicky každý den. ..............................................................

· Umí (oni) mluvit anglicky? ..............................................................

· Mluvíte (vy) anglicky každý den? ..............................................................

· (Já) jsem v Anglii. ..............................................................

· (On) není z Anglie. ..............................................................

· (Ona) má anglickou knihu. ..............................................................

· Máš (ty) anglickou klávesnici? ..............................................................

3) Opakování - předložky. V učebnici na str. 62 máme opakování 5. lekce. Do školního sešitu na angličtinu vypracuj úkol č. 1 - podívej se na obrázek a doplň do vět chybějící slovo (předložky). Věty do sešitu celé přepiš.

Sešit mi dnes neposílej, poprosím Tě o zaslání zítra.

Pátek 20.3.

Topic: Prepositions - at, to                       20th March

Moc děkuji za zasílání úkolů. Na všechny e-maily se snažím odpovědět nejpozději druhý den. Pokud jste ode mě nedostali odpověď, podívejte se prosím do spamu nebo mi napište.

1) Opakuj si slovíčka ze slovníčku, zkoušej si je psát a čti je nahlas.

2) Vyplň test z úterý, pokud jsi to ještě neudělal/a, nebo pokud chceš, zkus ho znovu. K častým chybám jsem přidala vysvětlení.

https://docs.google.com/forms/d/137_s67KfZ63BY9lA1Mc4lGf997MD-zs3Un-YfDTJGnM/edit 

3) Dnes si do školního sešitu napiš krátký zápisek - vysvětlení použití předložek to a at (PS strana 71/5.6 nebo máš zápisek pod tímto textem)

4) Opakuj 5. lekci, vyzkoušej si i test na těchto webových stránkách:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/?cc=cz&selLanguage=cs

Příští týden budeme s opakováním pokračovat. Za normálních okolností by nás čekala na konci března čtvrtletní písemná práce. 

Krásný víkend. 

Úterý 17.3.2020

Topic: Present Simple - revision                                         17th March

1) Začneme opakováním. Vyplň prosím kvíz na téma Describing people. Pokud se Ti nepovede, můžeš to zkusit znovu. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdHatKSxowwT_VOTLsEV99faSX9sjk-42EvIyxVq4zrA8RlEQ/viewform?usp=sf_link

2) ústně - Pokračujeme s gramatikou - odpověz na následující otázky (pokud nevíš, vyhledej vysvětlení v sešitě - probírali jsme cca v říjnu, pokud si nejsi jistý/á, napiš mi e-mail).

a) Kdy používáme přítomný čas prostý?

b) Jak se tvoří kladná, záporná a tázací věta? Zkus to vysvětlit jako bys to říkal/a někomu, kdo to vůbec nezná.

3) A teď si přítomný čas zopakuj v praxi, procvič si ho na těchto webových stránkách: https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/grammar/?cc=cz&selLanguage=cs 

Pokud se Ti při procvičování něco nepovede, napiš si to do sešitu, lépe si to zapamatuješ.

4) Během tohoto týdne si napiš slovíčka z lekce 6B do slovníčku a uč se je, vyslovuj je nahlas. Zároveň opakuj již probranou slovní zásobu.

Pondělí 16.3.2020

Topic: A strange family                                                                   16th March

1) ústně - 65/4a - Čti nahlas slovní spojení a ukazuj si, ke kterým lidem popis patří, potom o každé z nich bez čtení popisků řekni několik vět.

2) poslech - p. 65/5a - Poslechni si o velmi zvláštní rodině Frank N. Steina. (poslech si stáhni pod tímto odstavcem). Nakresli podle popisu členy jeho rodiny (pokud nerozumíš všemu, nevadí, nakresli, co víš)

3) psaní - str. 65/6a - Vymysli si svoji zvláštní rodinu a nakresli její 3 členy. O každém z nich napiš několik vět, které je budou charakterizovat.

POŠLI mi vyfocený sešit na kontrolu (voderova@zs-spitalska.cz) se splněnými úkoly z dnešního dne. . Nezapomeň do předmětu e-mailu napsat datum, školní předmět a své jméno.

Pátek 13.3.2020

1) V pondělí při suplování jsi měl/a za úkol dokončit lekci 6A v pracovním sešitě. Podívej se, zda jsi úkol splnil/a a nyní si zkontroluj své odpovědi. U každé zkontrolované věty udělej "fajfku" nebo oprav chybu ve větě.

Zde si stáhni výsledky k PS:

2) Opakuj slovní zásobu - lekci 6A (ústně i písemně) a nově si do slovníčku napiš slovní zásobu 6B (do slovíčka Well,...)

3) UČ. str. 64 / 1 - čti slovíčka a vyslovuj nahlas (výslovnosti si můžeš zkontrolovat zde: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/) Jedná se o anglicky psanou webovou stránku, stačí do vyhledávače na stránce napsat slovíčko, dát enter a kliknout na ikonu "trumpetky", modře je britská výslovnost, červeně americká

4) Do školního sešitu napiš Topic: My friends, 12th March, v uč. na str. 64 / 2 si přečti text a doplň do vět správná jména. Věty opiš do sešitu.

5) Prohlédni si zelenou tabulku na str. 65, čti věty nahlas a překládej si je. 6 vět napiš do sešitu. Do sešitu si také opiš slovíčka very a quite s příkladovými větami, které přelož do ČJ (najdeš pod zelenou tabulkou na str. 65) 

Prosím, pošli mi na můj školní e-mail (voderova@zs-spitalska.cz) vyfocený školní sešit se splněnými úkoly (vyplatí se to, veškerou aktivitu promítnu do známky :) ). Nezapomeň do předmětu e-mailu napsat datum, školní předmět a své jméno. 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky