Anglický jazyk 4.B

Čtvrtek 18.6.

Topic: Revision          18th June

Máme poslední hodinu angličtiny v tomto školním roce! 

Procvičování angličtiny na internetu. Jedná se o krátká cvičení na slovní zásobu a porozumění. Skvělé na procvičování, doporučuji neznámé výrazy zapsat do slovníčku (nemělo by jich být mnoho). 

  • pro spuštění next (vlevo dole) - play question / audio - označit obrázek /přesunout obrázek - submit - continue

A day with my family - listening

https://assets.cambridgeenglish.org/activities-for-children/s-l-03-storyline-output/story_html5.html?lms=1 

Free time (volný čas) 

https://assets.cambridgeenglish.org/activities-for-children/m-s-01-storyline-output/story_html5.html?lms=1  

The body:

https://assets.cambridgeenglish.org/activities-for-children/s-rw-02-the-body/story_html5.html?lms=1

Where is the...? 

https://assets.cambridgeenglish.org/activities-for-children/s-rw-03-where-is-the/story_html5.html?lms=1

Všechny pomůcky na AJ si schovejte do příštího roku (ze sešitu budeme opakovat, ve slovníčku pokračovat, prac. sešit i učebnice jsou také do 5. třídy). 

HAVE A GREAT SUMMER HOLIDAY :) SEE YOU IN SEPTEMBER! 

Středa 17.6.

Topic: Revision              17th June

Opakuj si slovní zásobu ze slovníčku. 

Prohlédni si svůj školní sešit. Máš tam za celý rok nejrůznější příkladové věty. Zkus si některé z nich znovu přeložit a opakuj tak probranou gramatiku. 

Vyzkoušej si opakování z této web. stránky - jsou zde nejrůznější okruhy slovní zásoby.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games 

Úterý 16.6.

Topic: Revision          16th June

1) Pracovní sešit str. 67/1, 2 - až cvičení vyplníš, pracovní sešit si schovej na příští rok, letos jsme v něm vyplnili vše, co jsme měli. Příští rok podle plánu probereme lekce 4 - 6.

2) Učebnice str. 38 - Listening = poslech, překresli si tabulku z úkolu 4b do sešitu a podle poslechu ji doplň

Čtvrtek 11.6.

Online hodina v 10:00.

DĚKUJI ZA ÚČAST NA ONLINE HODINÁCH! TA DNEŠNÍ BYLA PRAVDĚPODOBNĚ POSLEDNÍ, TĚŠÍM SE NA VÁS "NAŽIVO" V ZÁŘÍ VE ŠKOLE.

Dnes jsme opakovali sloveso být a mít a také slovní zásobu. Udělali jsme několik cvičení z učebnice a na závěr si zahráli BINGO

Stáhni si zápisek, dopiš do sešitu stránky označené ZÁPIS DO SEŠITU. 

Středa 10.6.

1) Pracovní sešit 

  • str. 30/3 - Přečti si text (čti i nahlas) a poté odpověz na otázky celou větou
  • str. 31/4 - z přesmyček sestav názvy předmětů
  • 5 - poslech - kroužkuj správné odpovědi (pokud nemáš CD, cvičení vynech)
  • shrnutí, co jsme se naučili - I can - doplň

2) Opakuj slovní zásobu ze slovníčku - máme již celou 3. lekci, zkus si polovinu stránky slovníčku zakrýt a psát anglické výrazy, poté si zkontroluj, zda jsi napsal/a slovíčka správně

3) Opakuj i na web. stránce k naší učebnici, vyber si libovolná cvičení z lekce 1-3, lekci 4-6 budeme probírat příští rok. 

https://elt.oup.com/student/project/level1/?cc=cz&selLanguage=cs   

4) Na závěr si zkontroluj správnost výsledků vyplněného PS:

Úterý 9.6.

Topic: Science: we are animals, too

Dnes si zopakujeme části lidského těla a naučíme se pojmenovat i části zvířecího těla. 

Učebnice str. 37 

  • ÚSTNĚ - poslechni si nahrávku k úkolu 1 - části lidského těla, procvičuj výslovnost
  • PÍSEMNĚ DO ŠK. SEŠITU - úkol 2a - podobný úkol, ale s kočičkou - poslechni si nahrávku, překresli obrázek do sešitu a dopiš jednotlivé části zvířecího těla (obrázek zjednoduš, můžeš si ho i okopírovat, pokud máš možnost)
  • úkol 3 - přepiš věty a dopiš do nich slovíčka z obrázku 2a

Čtvrtek 4.6.

Na dnešní online hodině jsme opakovali otázky Wh- questions a kreslili jsme podle popisu příšeru - tím jsme si zopakovali sloveso have got. 

Stáhni si zápisek, dopiš do sešitu stránky označené ZÁPIS DO SEŠITU a nakresli příšeru podle zadání. 

Středa 3.6.

Topic: Revision - have got        3rd June

1) dopiš si do slovníčku slovní zásobu do konce lekce 3 (do slovíčka Games = hry), slovíčka se uč a opakuj, vyslovuj je nahlas

2) pracovní sešit str. 30 

  • úkol 1 - porovnej 2 obrázky, piš vždy zápornou větu a poté kladnou - viz příklad, použij sloveso have got/has got /haven't got/ hasn't got, 
  • úkol 2 - popiš obrázky, použij slovíčka v rámečku, další úkoly si necháme na příští týden

Do školního sešitu dnes nic psát nebudeme. 

Zítra - 3.6. bude online hodina od 10:00

Úterý 2.6.

Topic: Culture - The school system (= školní systém)

Dnes se po krátké přestávce podíváme zpět do učebnice. 

  • Ústně - učebnice str. 36 - prohlédni si schéma školského systému ve Anglii a Walesu (to jsou 2 části Velké Británie) a přečti si text vpravo. Čti nahlas, text si přelož. Odpověz na otázky 1-3 (ústně)
  • Písemně do školního sešitu- napiš podobný text jako je v učebnici, ale o českém školském systému - drž se textu v učebnici jako osnovy, můžeš dokreslit i ilustraci

Čtvrtek 28.5.

Online hodina - Webex v 10:00

Pro žáky školáky, kteří jsou ve škole - stáhněte si prezentaci a dopište do sešitu stránky označené ZÁPIS DO SEŠITU.

Dnes prosím o zaslání sešitů na kontrolu - foťte zápisky od 14.5. (pokud je posíláte průběžně, tak pouze ty nezkontrolované). Děkuji.

Středa 27.5.

Topic: Verb to be - revision (opakování slovesa být)          27th May

Omlouvám se, včerejší poslech na CD v prac. sešitě není. Pokusím se ho najít v dalších materiálech a vložit ho na stránky. 

1) Opakuj časování slovesa být (I am, You are, He is...). Dokážeš vysvětlit, jak se tvoří otázka a zápor ve větách se slovesem být? 

2) Doplň PLNÝ tvar slovesa být a celé věty přepiš do sešitu:

  1. ............ you from Germany?
  2. I ............  from the Czech Republic. 
  3. My parents ............ (not) at home. 
  4. Lucy ................... (not) from Japan. 
  5. She ............. (not) a teacher.
  6. .............. your friend in the park?
  7. It ...................... cold today.
  8. My little brother ....................... two years old.
  9. What ........... his name?

3) Opakuj slovní zásobu - zkus si zahrát na počítači/mobilu HANGMAN (= šibenici) - je zde několik okruhů slovní zásoby. Vyber si určitě Subjects, Numbers, Animals, Colours a další :)

https://www.gamestolearnenglish.com/hangman/ 

Úterý 26.5.

Topic: Revision - Unit 2          26th May

1) zapiš si do slovníčku slovní zásobu z lekce 3 Culture a English Across the Curriculum (poslední slovíčko je touch = dotknout se), opakuj již probranou slovní zásobu, slovíčka čti nahlas, zkoušej z nich sestavovat věty

2) PS - str. 66 - opakování lekce 2 (pokud si pamatuji, tak jsme toto opakování ve škole nedělali, pokud ano, cvičení si znovu přečtěte)

  • úkol 1 (poslech - na přiloženém CD) - odpověz na otázky
  • úkol 2 - přečti si text v rámečku a odpověz na otázky
  • úkol 3 - doplň do textu zájmena v rámečku

Čtvrtek 21.5.

Online hodina od 10:00. 

PŘED HODINOU si připravte si školní sešity a pracovní sešity a psací potřeby.

Středa 20.5.

Topic: Possessive adjectives (= přivlastňovací zájmena)     20th May

1) Dnes si připomeneme přivlastňovací zájmena. Pamatuješ si, o co se jedná? Připomeň si jejich přehled v sešitě. Psali jsme si spoustu překladových vět (Moje maminka, tvůj tatínek, její sestra, jeho bratr...)

2) Procvičuj na stránkách učebnice Project 1. Vyber Exercise 3 - Possessive adjectives a Exercise 5 Possessive 's. Samozřejmě vyzkoušet si můžeš i další cvičení. 

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit02/grammar/?cc=cz&selLanguage=cs

3) Do školního sešitu přelož tyto věty: (slovní zásoba 3. lekce, přivl. zájmena, sloveso být a mít)

  1. Moje maminka má dlouhé černé vlasy.
  2. Má tvůj tatínek šedé auto?
  3. Jeho sestra nemá angličtinu a matematiku v pondělí. 
  4. Její bratr není v obývacím pokoji. 
  5. Naše škola je ve Vysočanech. (předložka in)
  6. Jaké je vaše oblíbené zvíře? 
  7. To je jejich papoušek. 



Úterý 19.5.

Topic: The English Alphabet         19th May

Tento týden budeme pokračovat v opakování. 

1) Pamatuješ si ještě anglickou abecedu? Připomeň si oblíbenou písničku: 

https://www.youtube.com/watch?v=75p-N9YKqNo 

2) Opakuj hláskování - v sešitě máš z podzimu napsanou abecedu a pokud ne, podívej se na obrázek pod dnešním zadáním úkolů. Procvičuj hláskování na slovíčkách z lekce 3 (ve čtvrtek na online hodině si to vyzkoušíme. Umíš hláskovat všechny školní předměty?

3) Zapiš do školního sešitu:

How do you spell your name? = Jak se hláskuje tvé jméno?

It's ................................ . (vypiš jednotlivá písmena jak se čtou = foneticky)

DOBROVOLNÉ:   

Procvičovat abecedu a hláskování můžeš i zde:

https://www.youtube.com/watch?v=u-UBR3G4OOg 

Další písnička s anglickou abecedou:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/the-alphabet-song 

Myslíš si, že už hláskovat v angličtině umíš? Můžeš si zkusit kvíz z youtube  - je zde hláskováno 20 jmen - pozor, angličtina je opravdu rychlá - doporučuji poslechnout vícekrát. 

https://www.youtube.com/watch?v=rrjWWZud-B8 

Čtvrtek 14.5.

Děkuji za velkou účast na online hodině. Za týden ve čtvrtek si ji zopakujeme, zase od 10:00. 

Dnes jste byli úžasně upovídaní, takže jsme nestačili úplně vše, co jsem si pro vás přichystala, ale nevadí :) Prosím, příště se na hodinu připravte - najděte si své sešity s úkoly, abyste je mohli při hodině kontrolovat a nemuseli je chodit v průběhu hodiny hledat...

Stáhněte si podklady z hodiny, opakujte, dopisujte a užijte si víkend.

Středa 13.5.

Topic: Numbers 1-100                     13th May

1) Nejprve si zkontrolujeme, zda jste včerejší věty přeložili správně. Zkontrolované věty si v sešitě označ "fajfkou", případné chyby oprav, pročti si vysvětlení.

  1. Já mám jablko. = I have got an apple. / I've got an apple. - an apple - a je samohláska = vowel
  2. On nemá deštník. = He has not got an umbrella. / He hasn't got an umbrella. - u je samohláska
  3. Máte pomeranč? = Have you got an orange? - o je samohláska
  4. Tam je pes. = There is a dog. - d je souhláska = consonant, pes je jeden, proto there IS
  5. Je tam židle? = Is there a chair? - ch=č = souhláska, tvorba otázky se slovesem být - změníme slovosled Is there
  6. Tam nejsou dva pomeranče. = There are not two oranges . There aren't two oranges. - množné číslo, proto there ARE not, člen a / an zde není, protože se jedná o množné číslo a a/an znamená nějaký JEDEN
  7. Co je tohle? Tohle je žlutá tužka. = What is this? It is a yellow pencil. / What's this? It's a yellow pencil. - a jsme použili, protože y se čte jako souhláska J = /ˈjeləʊ/, člen se dává před přídavné jméno, které patří k podstatnému jménu

2) Dnes budeme opakovat číslice = numbers 1-100. Nejprve si je zopakuj - máš je vypsané ve školním sešitě a také je najdeš v učebnici na str. 8 i vzadu v PS. Matematická znaménka - plus/mínus/ děleno... najdeš v učebnici na str. 13.

Do školního sešitu k dnešnímu datu napiš tyto příklady, spočítej je a přepiš je znovu CELÉ slovem. Dej pozor na pomlčku v číslech nad 20 a také na časté chyby v číslicích 15 = fifteen (NE fiveteen), 40 = forty (NE fourty), 12 = twelve (w), 20 = twenty (w)

  1. 16 + 8 = 24 = sixteen plus eight equals twenty-four 
  2. 40 - 12 = .............. = ............................................................................ . 
  3. 88 : 8 = .............. = ............................................................................ .
  4. 57 + 13 = .............. = ............................................................................ .
  5. 9 x 8 = .............. = ............................................................................ .
  6. twenty-five divided by five equals ..................... = ............................................................................
  7. thirty-nine plus sixty-one equals .........................= ............................................................................
  8. fourteen minus eight equals .........................= ............................................................................
  9. seven times five equals .........................= ............................................................................
  10. vymysli a zapiš svůj vlastní příklad - zítra ho při online hodině dáš spolužákům :)

3) Poslechni si písničky/videa opakující číslice:

https://www.youtube.com/watch?v=e0dJWfQHF8Y

https://www.youtube.com/watch?v=dNP6L6y7ZEM

https://www.youtube.com/watch?v=iZuECHYLxPM

Úterý 12.5. 

Topic: Article - a/an, There is/are.                12th May

Krásný den! Tento týden budeme opakovat. Zaměříme se hlavně na lekci 1. Pamatuješ si, co jsme probírali? Učili jsme se členy - a/an, množné číslo, věty s there is/are, číslovky a abecedu. Postupně si toto učivo připomeneme. 

Dnes začneme s neurčitým členem a /an (= nějaký jeden) a frází there is/are (= tam je/jsou). Vysvětlení učiva najdeš ve školním sešitě a také v pracovním sešitě - str. 71/1.3 a 72/1.7

1) Ústně - Podívej se do učebnice na str. 6. Připomeň si pravidlo, kdy se před podstatné jméno dává neurčitý člen a a kdy an. Prohlédni si obrázek se školní třídou, ukazuj na popisky a doplňuj členy. Ukazuj doma na předměty kolem sebe a jmenuj je There is .... a/an ... . 

2) Do školního sešitu napiš v angličtině následující věty (procvičujeme i sloveso mít a frázi there is/are). Před podstatným  jménem použij neurčitý člen a/an. Nezapomeň, že před množným číslem se tento člen nepoužívá, protože znamená nějaký jeden.

  1. Já mám jablko. = .......................................... . 
  2. On nemá deštník. = .......................................... .
  3. Máte pomeranč? = .......................................... ?
  4. Tam je pes. = .............................................. . 
  5. Je tam židle? = .............................................. .
  6. Tam nejsou dva pomeranče. = .............................................. .
  7. Co je tohle? Tohle je žlutá tužka. = .............................................. .

3) Opakuj slovní zásobu - tentokrát především z 1. lekce - 1A - pozdravy, 1B - ve třídě, instrukce

Čtvrtek 7.5.

Děkuji za účast na online hodině. Moc ráda jsem vás viděla :). Stáhněte si zápisky, procvičujte a užívejte si prodloužený víkend. 

Kdo nebyl na online hodině - dopište si prosím stránky označené "zápis do sešitu"

Dnes v 10:00 se na vás těším na Webexu. 

Středa 6.5.

Topic: Writing - My school     6th May

1) Pracovní sešit str. 29/4

2) Úkol z pracovního sešitu na str. 29/5 napiš do školního sešitu, můžeš ho doplnit i obrázky a budeš mít více místa na psaní. Použij slovíčka v rámečku jako nápovědu. 

3) Napiš si do slovníčku oddíl 3-Culture - PS str. 82 (do slovíčka Wales)

Úterý 5.5.

Topic: School subjects - revision            5th May

1) Opakování: ústně - vyjmenuj nahlas co nejvíce školních předmětů a všechny dny v týdnu

2) Učebnice str. 34/2 - písemně do školního sešitu - podívej se na rozvrh Eriky a odpověz celou větou na otázky.

3) Pracovní sešit str. 28/2

Čtvrtek 30.4.

Dnes jsme procvičili sloveso have got a musím vás moc pochválit, šlo vám to skvěle! A děkuji za velkou účast.

Na úkoly, které jsme dělali se podívejte ještě jednou v přiloženém souboru.

Přeji krásný prodloužený víkend :)

Online hodina od 10:00 :)

Středa 29.4.

1) Opakování - zkontroluj si včerejší úkol ve školním sešitě:

  • 1. I HAVE GOT three books. They ARE interesting. (interesting = zajímavý)
  • 2. My father HAS GOT a fast car. It IS red. (fast = rychlý)
  • 3. Jack IS my cousin. He HAS GOT an ice cream.
  • 4. Peter and Jack HAVE GOT a motorbike. It IS big.
  • 5. The dog IS very dangerous. He HAS GOT long ears. (dangerous = nebezepečný)
  • 6. My friend HAS GOT a sister. She IS a singer.

2) Věty opiš do sešitu v ČJ a přelož je do AJ. Použij krátkou formu slovesa být nebo mít.

  1. + On je doma. = .........................................
  2. - On není ve škole. = .........................................
  3. ? Je on v ložnici? = .........................................
  4. + Ona má angličtinu ve středu.  = .........................................
  5. - Ona nemá angličtinu v pondělí. = .........................................
  6. ? Má angličtinu ve čtvrtek? = .........................................

3) Pracovní sešit - poslechni si z CD nahrávku ke cvičení 2 na str. 28 a doplň tabulku s rozvrhem hodin. 

Cvičení 3 budeme dělat společně při naší online hodině ve čtvrtek, Tento úkol je trochu těžší - také je označen 3 hvězdičkami, ale pokud chceš, můžeš ho zkusit vyplnit dopředu a pak ho jen kontrolovat. 

Úterý 28.4.

Topic: To have got or to be? = Mít nebo být?        28th April

1) Do sešitu přepiš a doplň následující věty. Doplňuj pouze tvary slovesa být (am, is, are) nebo mít (have got, has got).

  • 1. I .................. three books. They .................. interesting. (interesting = zajímavý)
  • 2. My father .................. a fast car. It .................. red. (fast = rychlý)
  • 3. Jack .................. my cousin. He .................. an ice cream.
  • 4. Peter and Jack .................. a motorbike. It .................. big.
  • 5. The dog .................. very dangerous. He .................. long ears. (dangerous = nebezepečný)
  • 6. My friend .................. a sister. She .................. a singer.

2) Dopiš si slovní zásobu 3D do slovíčka Science. Slovíčka si opakuj, čti je nahlas. 

3) Školní předměty opakuj i na internetu (jsou zde namluvené výslovnosti). Pokud by stránka nešla spustit, stačí kliknout na zámeček vlevo od webové adresy a povolit Adobe flash player. 

https://elt.oup.com/student/project/level1/picturedictionary?cc=cz&selLanguage=cs  

Čtvrtek 23.4.

Děkuji za účast na online hodině. Stáhni si zápisek a cvičení znovu procvič. 

Vyfocený sešit od úterý 14.4. mi prosím pošli na e-mail. (pokud jste již poslali, neposílejte znovu). Děkuji.

Online hodina začíná v 10:00. Budeme opakovat věty se slovesem být a mít a také se podíváme na nová slovíčka. Těším se na vás :)

Středa 22.4.

Topic: School subjects - vocabulary           22nd April (nd - druhý se v AJ řekne secoND)

Dnes začneme novou kapitolu - 3D, která se týká vyučovacích předmětů ve škole. Učit se budeš i názvy předmětů, které zatím nemáš, ale právě proto nám pěkně poslouží na procvičení vět - I've got..., I haven't got... . 

1) Napiš si do slovníčku oddíl 3D - PS str. 82 (poslední slovíčko je Science) - slovíček je více, nepiš je najednou, stačí, když si je napíšeš postupně do příštího týdne. 

2) Učebnice str. 34 - 1a,b - podívej se na obrázky a na názvy předmětů. Víš, co se v nich učí? Říkej nahlas, které předměty máš a které ne. 

3) Pracovní sešit - 28 - pouze úkol 1 - napiš správně názvy předmětů, dívej se přitom do učebnice

To je pro dnešek vše. Do školního sešitu dnes psát nebudeme (napiš si pouze téma hodiny s datem). 

Zítra se na vás těším v 10:00 na webexu (odkaz je stejný jako minulý týden), připojujte se od 9:55.

Úterý 21.4.

Topic: Questions - Has Mickey got... ?           21st April (st protože první se řekne v AJ firST)

1) zopakuj si pravidla pro tvorbu otázky se slovesem have got (= mít) - školní sešit + PS str. 74/3.3)

2) učebnice str. 33 - úkol 4 - Speaking and writing. 

a) ústně - 4a - podívej se na obrázky a vymysli otázky k obrázkům, abys zjistil/a rozdíly mezi obrázkem A a B (použij nápovědu - slovíčka pod obrázky)

b) písemně - do školního sešitu napiš 3 otázky a 3 krátké odpovědi z předchozího úkolu a napiš 3 porovnání z úkolu 4b (prohlédni si příklad a piš v AJ - Mickey nemá modrou čepici na obr. A, ale má oranžovou čepici na obr. B)

Čtvrtek 16.4.

DĚKUJI ZA ÚČAST NA ONLINE HODINĚ :) Zde si stáhni cvičení, která jsme prošli a zkus si je pro lepší zapamatování ještě jednou. Krásný víkend !


Dnes nás čeká 1. ONLINE HODINA přes Webex od 10:00 (připojovat se začněte 9:55). 

Odkaz na přihlášení jsem poslala všem na e-mail, z kterého posíláte úkoly. 

Na co nezapomenout?

  1. Včas se připoj :) (pokud Ti to z nějakých důvodů nepůjde, nezmatkuj, nedá se nic dělat...)
  2. Najdi si doma klidný "kout", kde se budeš na hodinu soustředit a nebude Tě nikdo rozptylovat.
  3. Připrav si angličtinu - budeme kontrolovat pracovní sešit a školní sešit (úkoly z tohoto týdne). 
  4. Napiš si dopředu otázky (čemu nerozumíš, není Ti jasné, v čem děláš často chyby...) Online hodina má sloužit především k DOVYSVĚTLENÍ látky, proto je potřeba se ptát :)

Těším se, že vás uvidím a uslyším :)

Středa 15.4.

Topic: Adjectives = přídavná jména              14th April

1) učebnice str. 33 - ústně - úkoly 2a a 2b - opakuj barvy a přídavná jména

2) napiš si do školního sešitu vysvětlení gramatiky - Přídavná jména - opiš si bod 3.5 z pracovního sešitu na str. 74 (tabulka a pod ní 2 věty na přeložení) /jde o pořadí slov ve větě - člen + příd. jméno + podst. jm./

3) Podívej se znovu na příběh a napiš do školního sešitu úkol 3b = přepiš 5 vět a doplň do nich slova v závorce, správně je seřaď (jedná se o procvičení napsané gramatiky)

Úterý 14.4.

Topic: Mut's present                  14th April

1) Opakuj slovíčka ze slovníčku.

2) Učebnice str. 32 

a) přečti si komiks, neznámá slovíčka si vyhledej ve slovníčku nebo na internetu. Všimni si vět se slovesem mít (have got)

b) ústně - přečti si a přelož otázky 1a (vlevo nahoře). Co znamená Why? What? Where?

(Proč? Co? Kde?)

c) písemně do školního sešitu - otázky z úkolu 1a přepiš do sešitu a odpověz na ně CELOU větou

Ve čtvrtek nás čeká první ONLINE hodina přes Webex. Odkaz a informace Vám pošlu na e-mail, z kterého posíláte úkoly. 

Středa 8.4.

Topic: Easter             8th April

A máme poslední den před velikonočními prázdninami. Dnešní úkol bude tedy trochu jiný, než obvykle, ale začneme klasicky - kontrolou pracovního sešitu. Zde jsou výsledky včerejšího úkolu: 

Protože budou Velikonoce a máme tady jaro, tvým úkolem bude do sešitu nakreslit 10 (malých) tematických obrázků a napsat k nim, jak se řeknou anglicky. Použij slovník, nebo toto malou nápovědu: 

a bunny, a basket, a lamb, a flower (a tulip, a lily), an Easter egg / Easter eggs (bez členu - mn.č.), candy, butterfly, chocolate,  a chick, a duckling ... 

Vyfocený sešit s velikonočním obrázkem mi pošli prosím na e-mail. 

Po Velikonocích se můžeš těšit na první online hodinu (bude pravděpodobně ve čtvrtek od 10:30, informace pošlu včas příští týden).

Děkuji a krásné Velikonoce!


Úterý 7.4.

Krásný den :)

1) zkontroluj si pracovní sešit str. 26 / 1,2

1 - Křížovka:

Across 2 fish 4 parrot 6 cat 7 snake 8 rabbit 10 dog 11 mouse 

Down 3 horse 5 rat 7 spider 9 budgie

2 - Věty si při kontrole zkus znovu přeložit:

2 Alisha's got a rabbit. = Alisha má králíka.

3 Jamie's got two parrots. = Jamie má dva papoušky.

4 Martha's got a mouse. = Martha má myš.

5 Will's got a spider. = Will má pavouka.

6 Jessica's got two budgies. = Jessica má dvě andulky.

7 Matthew's got a fish. = Matthew má rybičku.

2) Pokračuj v pracovním sešitě na straně 27

3 - Přečti si otázku a vyber správnou odpověď. Orientuj se podle podmětu - kdo, co?

4 - Napiš otázky na daná slova ve cvičení a odpověz krátkou odpovědí podle sebe.

5 - Na CD přiložené v prac. sešitě je poslech - poslechni si úkol 5, můžeš i víckrát 

5a - do tabulky zakroužkuj, která zvířata mají členové Jacksonovi rodiny. Vedle toho napiš o jaké zvíře se jedná. 

5b - podle poslechu napiš celé věty

3) Opakuj si slovíčka do lekce 3C

Zítra na stránkách najdeš správné odpovědi z prac. sešitu. Dnešní úkol v prac. sešitě byl trochu delší, proto dnes nebudeme nic psát do školního sešitu.  

Čtvrtek 2.4. 

Topic:  Krátké odpovědi: Yes, I have. No, I haven't.                        2nd April

1) Opiš si do školního sešitu vysvětlení krátkých odpovědí:  pracovní sešit str. 74 - pravý sloupeček body 3.4a a 3.4b (2 tabulky s vysvětlením)

2) Pokračuj v pracovním sešitě na str. 26

a) 26/1 - křížovka se zvířaty

b) 26/2 - podívej se na obrázek a napiš, která zvířata děti vystavují na výstavě. Piš zkrácené tvary podle vzoru.

3) Opakuj si slovní zásobu. Ve slovníčku máš mít dopsané vše do 3C - slovíčko spider. Zakryj si anglickou část ve slovníčku, polož si na ni papír a zkus slovíčka znovu napsat, poté odkryj papír a zkontroluj odpověď. 

Sešit se zápisky z tohoto týdne mi prosím pošli na školní e-mail. Do předmětu napiš:TŘÍDA - PŘEDMĚT - DATUM ZADÁNÍ ÚKOLU - JMÉNO

Vzhledem k omezené kapacitě e-mailové schránky prosím o zmenšení-komprimování zaslaných fotografií.

Děkuji. Pěkný víkend. 

Středa 1.4.

Topic: Have got                            1st April

1) Nejprve si zkontroluj, zda jsi včera vyplnil/a správně pracovní sešit. Zkontrolované věty si označ (správně "fajfkou", špatně oprav)

25/5

2 They've got a long car.

3 This is a big present.

4 I've got a good teacher.

5 Look at my thick jumper.

6 This is a new bike.

7 She's got three white cats.

8 Where's my green T-shirt?

25/6

2 She hasn't got a thick jumper. She's got a thin jumper.

3 He hasn't got a small bag. He's got a big bag.

4 They haven't got a new camera. They've got an old camera.

5 He isn't a bad boy. He's a good boy.

6 She hasn't got a black MP3 player. She's got a white MP3 player.

2) Do školního sešitu napiš úkol z učebnice ze str. 31 - cvičení 5 - Podívej se na obrázek. Je zde 10 dětí a 10 zvířat. Tvým úkolem je napsat, která zvířata děti mají a nemají. Použij nápovědu v učebnici a podívej se i na příklad, který zde uvádím: 

Např. věta 3 - máme napsáno Janice / horse - napíši Janice hasn't got a horse, pak se podívám na obrázek, najdu Janice a podívám se, že od ní vede čára k morčatům a napíši 2. větu Janice's got guinea pigs. (morčata jsou 2, proto před nimi není člen)

a) Napiš do sešitu věty od č. 4 (od Davida)

b) Ústně - cvičení 6 na str. 31 - podívej se na obrázek a ptej se, které zvíře má konkrétní dítě, odpovídej krátkou formou podle příkladu. Yes, she/he has. No, she/he hasn't.  Pokud jich je víc Yes, they have. No, they haven't. 


Úterý 31.3.

Topic: Revision - have got, colours, adjectives                   31st March

1) Dnes budeme pracovat hlavně s pracovním sešitem na str. 25

- cvičení 5 - Dej slova do správného pořadí ve větě. 

- cvičení 6 - Podívej se na obrázky a na větu pod nimi, věta neodpovídá tomu, co je na obrázku. Tvým úkolem je  dát tuto větu do záporu a napsat pravdivou odpověď odpovídající obrázku.

- cvičení 7 - Rozhlédni se kolem sebe a napiš věty se slovesem mít (kladný a záporný tvar) a popiš jaké věci, které máš jsou (barva, přídavné jméno = jakou mají barvu, velikost ...). Měl/a bys napsat cca 6 vět.

2) Do slovníčku si v průběhu tohoto týdne napiš nová slovíčka z pracovního sešitu na str. 82 - poslední slovíčko ve slovníčku máš mít thin = tenký. Nyní pokračuj slovíčky z lekce 3C, poslední slovíčko je spider=pavouk. Slovíčka vyslovuj nahlas, uč se je i psát. 

Na této stránce můžeš procvičovat slovíčka z naší učebnice - výhoda je, že jsou namluvená:

https://elt.oup.com/student/project/level1/picturedictionary?cc=cz&selLanguage=cs

Čtvrtek 26.3.

Úvod k dnešní hodině si můžeš poslechnout v následujícím odkazu :)

1) Nejprve si zkontrolujeme výsledky cvičení z učebnice str. 30/4. Věty si vyzkoušej přeložit ČJ - AJ. 

1. Have you got a pet? = Máš domácího mazlíčka?

2. Has she got a brother? = Má (ona) bratra?

3. Have they got a car? = Mají (oni) auto?

4. Has he got a bike? = Má (on) kolo?

5. Have you got a computer? = Máš / Máte počítač?

6. Have our neighbours got a dog? = Mají naši sousedi psa?

7. Has Erica got a CD player? = Má Erika CD přehrávač?

8. Has Sam got a mobile? = Má Sam mobil?

Včera jsme si vysvětlili, jak se tvoří otázka se slovesem mít. Dnes tuto látku budeme procvičovat.

2) Napiš si do školního sešitu následující věty a přelož je do AJ. Do sešitu piš českou i anglickou větu:

1. Máš (ty) papouška? = ..........................................

2. Má (on) psa? = ..........................................

3. Má (ona) kočku? = ..........................................

4. Máme (my) rýži? = ..........................................

5. Máte (vy) křečka? = ..........................................

6. Mají (oni) domácího mazlíčka? ..........................................

3) V pracovním sešitě vyplň stranu 24 - celou (nelekej se, je tam hodně obrázků :) ) - jedná se o procvičování slovní zásoby, kterou máš mít napsanou ve slovníčku (barvy a přídavná jména). Poslech máš na přiloženém CD v PS.

Pod tímto odstavcem si stáhni správné odpovědi a porovnej je s těmi tvými v sešitě, případné chyby oprav. 

Sešit mi prosím pošli na můj e-mail. Do předmětu napiš tyto informace: TŘÍDA - PŘEDMĚT - DATUM ZADÁNÍ ÚKOLU - JMÉNO. 

Děkuji. Krásný víkend.


Středa 25.3.

Topic: Have you got... ?            25th March

1) Nejprve si zkontroluj včerejší cvičení v pracovním sešitě na str. 23/7

2) Otevři si učebnici na str. 30/1 

a) ústně opakuj slovíčka, vyslovuj je nahlas, 

b) ústně si přečti cv. 2 a přiřaď, které zvíře má doma Sam a Erica. Všimni si otázky se slovesem have got/has got. Rozhovor si poslechni zde:

3) Teď se podíváme na pravidla tvoření otázky se slovesem have got/has got - naučíme se ptát kdo co má (vlastní). Ještě ze školy bys měl/a mít tabulku na otázku překreslenou v sešitě. Pokud ji nemáš, tak si ji překresli nyní. Je v prac. sešitě vzadu na str. 74 - bod 3.3

Pečlivě si napiš do školního sešitu na angličtinu tento ZÁPISEK:

 V otázce dáme have / has před podmět (ptáme se na něj Kdo,co?), GOT dáme za podmět

např. Have you got a radio? = Máš rádio?

Pokud máme ve větě tázací zájmeno (What, Where, Why ...) dáme ho vždy na začátek věty. např. What have you got? = Co máš?

KONEC ZÁPISKU

4) Do sešitu přepiš cvičení 4 v učebnici na str. 30 (8 vět - změň kladné věty na otázky)

Úterý 24.3.

1) Zkontroluj si, jestli jsi ve čtvrtek správně vyplnil/a pracovní sešit na str. 23/5 (pokud jsi napsal/a plný tvar have not got/has not got, také je to správně)

2. We haven't got a skateboard. = My nemáme skateboard. 

3. You haven't got a radio at home. = Ty nemáš doma rádio. / Vy nemáte doma rádio. 

4. Theo hasn't got ten DVDs. = Theo nemá deset dévédéček.

5. They haven't got a computer. = Oni nemají počítač. 

6. The teacher hasn't got my mobile phone. = Učitel/ka nemá můj mobilní telefon. 

7. We haven't got a DVD player in our classroom. = My nemáme DVD přehrávač v naší třídě. 

8. I haven't got a camera in my bag. = Já nemám fotoaparát v mé tašce. 

2) Vyplň cvičení v pracovním sešitě na str. 23 / 7. Nejprve si prohlédni obrázek a slovíčka pod ním. Ke každému obrázku napiš 2 věty - 1. věta - co člověk (lidé) na obrázku NEMÁ a 2. věta - co na obrázku MÁ. Pořádně si prohlédni a přečti příklad u první věty.

3) Do slovníčku si napiš nová slovíčka z pracovního sešitu na str. 82 - z minulého týdne máme napsanou lekci 3B, nyní pokračujeme barvami - Colours a přídavnými jmény - Other adjectives. Poslední slovíčko bude thin = tenký. Slovíčka vyslovuj nahlas, uč se je i psát. 

Čtvrtek 19.3.2020

Topic: Have got = záporné tvary 19th March

1) Nejprve si zkontrolujeme úkoly: (věty můžeš použít i na procvičování - překlad AJ-ČJ)

17.3. - pracovní sešit str. 23/4:

2. I've got three brothers. = Mám tři bratry.

3. Asif's got a DVD player. = Asif má DVD přehrávač.

4. We've got mobile phones. = Máme mobilní telefony.

5. My sister's got a camera. = Má sestra má fotoaparát.

6. They've got two televisions. = Mají 2 televize.

7. David's got a good skateboard. = David má dobrý skateboard.

8. You've got a nice bike. = Máš pěkné kolo.

18.3. - pracovní sešit str. 23/6

2. She is from London. = Je z Londýna.

3. Georgia has got a television in her bedroom. = Georgia má televizi v její ložnici.

4. He has got forty DVDs. = Má 40 dévédéček.

5. My sister is eleven. = Mé sestře je jedenáct.

6. She is in the living room. = Je v obývacím pokoji.

7. Megan has got a cat. = Megan má kočku.

8. Its name is Tillie. = Její jméno (té kočky, proto its) je Tillie.

2) Dnes se podíváme na záporný tvar slovesa have got/has got. Ještě ve škole jste si psali do sešitu tabulku z PS na str. 74/3.2. Přečti si jí.

3) Do školního sešitu napiš datum a téma a pečlivě si opiš tento zápisek:

Zápornou větu vytvoříme tak, že dáme za have nebo has "záporku" NOT, got dáme až za not.

Krátké tvary se tvoří tímto tvarem: haven't got a hasn't got. (pozor na psaní, často se chybuje a do zkráceného tvaru se vkládají přebytečná písmenka)

Příklady:

I have not got a cat. = Já nemám kočku. (plný tvar) PROSÍM, PŘEKONTROLUJTE TUTO VĚTU V SEŠITĚ, BYLA OMYLEM NAPSANÁ ŠPATNĚ. DĚKUJI.

I haven't got a cat. = Já nemám kočku. (zkrácený tvar)

She has not got a cat. = Ona nemá kočku. (plný tvar)

She hasn't got a cat. = Ona nemá kočku. (zkrácený tvar)

KONEC ZÁPISKU DO SEŠITU

4) Na závěr si záporné tvary procvič v PS str. 23/5.

Pěkný víkend. :)

Středa 18.3.2020

Děkuji za zaslání úkolu ze včerejšího dne. Pokud úkoly nestíháte, nebo nejste pravidelně na internetu, prosím, kontaktujte mě a domluvíme se na dalším postupu.

1) opakuj slovní zásobu a do slovníčku si napiš slovní zásobu z pracovního sešitu - lekce 3B (do T-shirt) a slovíčka se uč číst i psát

2) v pracovním sešitě vypracuj cvičení na str. 23/6. Cvičení je zaměřené na rozdíl mezi slovesem být (=to be- am, is, are) a mít, vlastnit (= have got/has got). V každé větě je krátký tvar (´s), který na první pohled vypadá pro být i mít stejně. Rozdíl je ve významu věty a poznáš to i díky got, které je jen za slovesem mít. Věty si ústně přelož.

(v PS na str. 23 zatím nevyplňuj úkoly 5 a 7 - je tam záporný tvar haven't got/hasn't got a na to se podíváme zítra)

3) Sloveso být si připomeň zde:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit02/grammar/?cc=cz&selLanguage=cs 

Úterý 17.3.2020

Topic: Have got                                       17th March

1) Dnes budeme procvičovat sloveso have got v přítomném čase. Zopakuj si vysvětlení, které máš napsané ve školním sešitě z minulého týdne. Víš, kdy se ve větě používá have got a kdy has got? Vyzkoušej si toto cvičení, použij zkrácené tvary (´ve got, ´s got) https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/grammar/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs 

2) V pracovním sešitě vyplň cv. 4 na str. 23 a věty si ústně přelož.

3) Do školního sešitu napiš a) tři věty s použitím have got, b) tři věty s použitím has got. Můžeš psát třeba o tom, co máš na psacím stole a co má maminka/tatínek v kuchyni.

PROSÍM, O ZASLÁNÍ VYFOCENÉHO SEŠITU - zkontroluji a je to pro mě informace, jak na úkolech pracuješ, do předmětu e-mailu prosím napiš své jméno, třídu a datum, kdy byl úkol zadán. Děkuji. 

Čtvrtek 12.3.2020

1) opakování slovní zásoby - přečti si ze slovníčku lekci 3A, zkoušej slovíčka psát (zakryj si AJ část, poté zkontroluj), UČ. str. 28/1 - přečti si nahlas slovíčka

2) zkontroluj si správnost vyplněných cvičení v PS str. 22 z 11.3., každou zkontrolovanou větu označ "fajfkou", pokud najdeš chyby, oprav je

3) Přečti si text v uč. str. 28/2 a ústně přelož do čj, neznámá slovíčka vyhledej ve slovníčku. V textu si všimni vět se slovesem mít - have got, has got a jejich zkrácených tvarů.

4) UČ. str. 29/3a - Podívej se na tabulku na str. 29 (podobnou máš překreslenou v sešitě). Do sešitu napiš úkol 3b - 5 vět ze zelené tabulky napiš do sešitu, dále do sešitu napiš cvičení 4a - doplň věty se slovesem have got /has got

Středa 11.3.2020

1) opakovat časování slovesa have got - v sešitě žáci mají z úterní hodiny překreslenou tabulku, umět nahlas zpaměti časovat (zatím pouze kladné tvary)

2) pracovní sešit - str. 22 - celá (poslech je na CD přiloženém v pracovním sešitě)

3) do slovníčku zapsat slovní zásobu z pracovního sešitu lekce 3A (do television) a slovíčka se učit - číst, psát

4) práce na projektu My family tree (projekt je zadán z minulého týdne, doporučuji vypracovat na přeloženou čtvrtku A3 - dětem jsem vysvětlovala, nakreslit obrázky/nalepit fotky, napsat věty o členech rodiny např. This is my ... He is .. years old. His name is ... . atd. 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky